היתרונות בדפוס דיגיטלי

הדפסה דיגיטלית היא שיטה בה מכונות הדפוס משמשות כמדפסת המקבלת את המידע ישירות מהמחשב. ההדפסה על הנייר היא באמצעות גליל אשר נמצא בתוך המכונה, ותפקידו למגנט אליו את הצבע בהתאם למקור. השיטה יעילה מאוד בעבודות הדפסה בכמויות מעטות אך יש לה יתרונות נוספים:

א. מהירות – ההדפסה בשיטה הדיגיטלית מתבצעת באופן מיידי לאחר הזנת הקובץ. אפשר להגדיר במחשב את סוג הנייר ולבצע הדפסה שאינה דורשת הכנות.

ב. דינאמיות – יתרון משמעותי מאוד של בית דפוס דיגיטלי קשור לדינאמיות וגמישות. בשיטה כזו ניתן להדפיס מספר יחידות ובכל אחת מידע שונה. המחיר נקבע לפי כמות היחידות המודפסות ואין משמעות כלכלית להבדלים הדינאמיים.

ג. ניקיון – מכונות דפוס דיגיטלי לא דורשות שום סוג של תחזוקה, ניקיון, שטיפה וכדומה. גם העבודה עצמה נקייה בהשוואה למכונות אופסט מלוכלכות בצבע.

ד. תפעול – ההפעלה של המכונות ידידותית מאוד והיא אינה מחייבת רקע מקצועי. קל ללמוד כיצד להשתמש במכונות ולהביא לידי ביטוי את כל הפונקציות שלהן.

ה. גדלים – מכונות דיגיטליות משמשות עבור הדפסה במגוון גדלים. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבחור בין הדפסת רולאפים, שלטים, מדבקות עיטוף לרכבים ועוד.

אין צורך להשקיע בגלופה

אנשי מקצוע גורסים כי היתרון המשמעותי והגדול ביותר של דפוס דיגיטלי הוא שכבר אין צורך להשקיע בהכנת גלופה. גם הדפסה בכמות קטנה הופכת בזכות השיטה הדיגיטלית לנוחה, אפשרית ומשתלמת. הן מבחינת הלקוח והן מבחינת מכוני הדפוס.

לסיכום, הטכנולוגיה הקיימת משפיעה במידה רבה על ענף הדפוס וניתן לראות כיצד היא שינתה אותו. השינוי הוא חיובי וכיום יש מגוון רחב של יתרונות המובטחים לכל מי שמשתמש בהדפסה דיגיטלית. יתרונות אלו חשובים מאוד עבור ביצוע הדפסות קטנות או גדולות והם תורמים לדומיננטיות של ענף הדפוס גם היום וגם בעתיד.

כתיבת תגובה