המדפסת- המצאת המאה

אחת ההמצאות הטובות ביותר של המאה העשרים היא לא אחרת מאשר טכנולוגיית המדפסת. אמנם זה לא המכשיר הראשון שהיה קופץ לכם לראש במחשבה על פלאי הטכנולוגיה והקדמה, אבל הטכנולוגייה עצמה היא בסיס לפיתוחים עתידיים מרהיבים.

דוגמא לכך, שאולי תגרום לכם להסכים עם הכתרתה של ה מדפסת כהמצאת המאה, היא המדפסת התלת מימדית שעתידה להיות המפתח לרפואה החדשה. הטכנולוגיה של המדפסת התלת מימדית מבוססת על הטכנולוגיה של המדפסת הרגילה, אלא שלא משתמשים בדיו רגיל, אלא בדם. המדפסת תאפשר לייצר אברים מוכנים להשתלה המתאימים לאדם שבאמצעות דמו הודפס האבר במדפסת.

אולי זה נשמע מסובך, אבל למעשה, זה עובד בצורה מאוד דומה לאופן בה מדפסת לייזר פועלת, והיא זו שהניחה את היסודות לפיתוח המרתק הזה, שכרגע בשלב ניסיוני בלבד. בעוד שרוב האנשים מקשרים מושגים כמו מדפסת או מכונת צילום עם עבודה משרדית, אתם יכולים להבין שמה שצופה לנו המדפסת התלת מימדית הוא רחוק מאוד ממשרדי, ויש לו השלכות רפואיות, חברתיות, כלכליות ואתיות רבות על כולנו. מאחר ולעת עתה מדובר במוצר ניסיוני בפיתוח אין לצפות כיצד יתגלגלו הדברים- אבל דבר אחד בטוח- המדפסת היא אחת ההמצאות הטובות ביותר שהיו בעשורים האחרונים.

ישנה תגובה אחת על “המדפסת- המצאת המאה

כתיבת תגובה