המדריך לבחירת קבלן איטום

אם גיליתם נזילה מהגג אל תוך הבית, או שאתם בתהליך בנייה של בית חדש, או מעוניינים לחדש את גג ביתכם או לאטום סדקים בקירות החיצוניים, אתם זקוקים לעבודת איטום טובה ע"י קבלני איטום. התנאי הראשון לעבודת איטום מוצלחת היא בחירה נכונה בקבלן איטום מקצועי.

כמה המלצות לבחירת קבלני איטום:

  1. בדקו אם הוא קבלן איטום מוסמך ועם האישורים הנחוצים לאיטום גג ביתכם.
  2. בקשו כמה המלצות על איטום גגות באזור מגורכם.
  3. בדקו המלצות על קבלני איטום ברשת האינטרנט.
  4. בדקו שקבלן האיטום מתמחה בכל סוגי האיטום כגון איטום גגות, זיפות גגות, איטום מרתפים בחומרי התזה, איטום מקלטים ומרתפים ע"י איטום שלילי והזרקת חומר פוליאוריטן, איטום קירות חיצוניים. שימו לב ישנם הרבה קבלני איטום "חאפרים" שמבצעים עבודות איטום ברמה נמוכה מאוד ואל תתביישו להשתמש באינטואיציה שלכם לגבי קבלן האיטום העומד מולכם…
  5. בקשו מקבלן האיטום להראות את תעודת האחריות שאתם תקבלו בסיום עבודת האיטום חשוב לעיין בה לפני תחילת ביצוע העבודה.
  6. רצוי מאוד לא להלחיץ את הקבלן לבצע את העבודה בעונת החורף כאשר הגג רטוב או לח מכיוון שכאשר אוטמים על גגות לא יבשים, במשך הזמן נוצר מתחת ליריעות הביטומניות לחץ של התאדות של מים וזה גורם להתנפחות היריעה ולכשל באיטום במשך הזמן. אם אתם מעוניינים באיטום גגות מרוצפים מומלץ לבצע איטום דו שכבתי  של יריעות ביטומניות 4 מ"מ שחור ללא אגריגט ומעל יריעה בעובי 5 מ"מ על אגריגט לבן השומר על היריעה הביטומנית.
  7. חשוב לבדוק שקבלן האיטום מבצע את האיטום גגות לפי תקן. להלן כמה דגשים שכדאי לבדוק שקבלן האיטום מבצע:

א.   הכנת הגג לאיטום היא מאוד חשובה. ראו שקבלן האיטום מתייחס לדברים רופפים שניתן לנתק לפני ביצוע העבודה.

ב.    ודאו שלא מבצעים איטום גגות עם יריעות ביטומניות על גבי חומרים אקריליים כגון: אקריל פז, פולי גג, מסטר גג, ישנם הרבה קבלני איטום שלא מייחסים לזה חשיבות. חובה להוציא חומרים אקריליים מתשתית הגג מכיוון שהם לא מתחברים עם חומרים ביטומנים.

  1. קבלני איטום גגות מקצועיים יבדקו את השיפועים בגגות ביתכם לפני ביצוע העבודה. במידה והשיפועים לא תקינים יש לעשות שיפועים ע"י בטקל. בטקל הוא בטון רזה המוקצף עם סבון. את יציקת הבטקל מבצעים בדרך כלל באיטום גגות במבנים חדשים עם שיפוע של 2% לכיוון הנקזים.

זכרו חברת איטום מכובדת תבצע איטום גגות עם יריעות 5 מ"מ של חברת פזקר ובעלת תן תקן.

כתיבת תגובה