הפרעות קשב וריכוז – היו ערניים

אם אתם שמים לב שהילד שלכם אינו מצליח ללמוד, שהוא מקבל ציונים נמוכים, מוצא תירוצים כדי להימנע מהכנת שיעורי הבית, אם המורים מספרים לכם שהילד לא מקשיב בשיעורים, שהוא מפריע, נרדם בשיעורים, לא מסתדר עם חבריו לספסל הלימודים ועוד, ייתכן שהילד שלכם סובל מהפרעת קשב וריכוז. הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נפוצות ביותר. הן נחלקות לשניים – הפרעות קשב עם היפראקטיביות והפרעות קשב בלי היפראקטיביות. בכדי לגלות האם הילד סובל מההפרעה, יהיה עליו לבצע אבחון. האבחון יתבצע על ידי הערכה קלינית אשר תכלול מילוי שאלונים (שאלוני דיווח עצמי, דיווח ההורים ודיווח המורים), ביצוע תצפית – בבית, בכיתה, ביצוע בדיקות תפקוד קשב מתמשך והערכות פסיכולוגיות ופסיכו דידקטיות. לאחר מכן יהיה ניתן להעניק לילד טיפול מתאים ויעיל אשר יקדם אותו ויסייע לו לפתח את יכולותיו.

הפרעות קשב וריכוז – לטפל בילד ולאזן את חושיו

הטיפול לא יתבצע על ידי הוראה מתקנת מכיוון שמקור ההפרעה הוא נוירולוגי ומשפיע על מערכת העצבים. הטיפול יפעל על מערכת העצבים, יעורר אותה ויניע את היכולת ללמוד. טיפול בהפרעות קשב וריכוז יתבצע על ידי ויסות חושי – חיזוק החושים החלשים של הילד, מתן כדור אשר נקרא ריטלין ( יש לציין כי הכדור שנוי במחלוקת – אנשים רבים מעודדים את השימוש בו ואנשים רבים מתנגדים לשימוש בו בכל תוקף), תרגול יומיומי ועוד. באמצעות הטיפול, יהיה ניתן להרגיע את הגוף ולסייע לו להתמקד במשימות. מכיוון שהמוח הוא איבר אלסטי, עשוי התרגול לעזור וליצור קשרים חדשים בין תאי העצב. תרגול נכון יוכל לסייע לילד להתרכז לאורך זמן מבלי להשתמש בתרופות וכימיקלים.

חשוב לקחת את הילד לאבחון משום שבאמצעות האבחון יהיה ניתן לגלות את מקור הבעיה. לאחר שיבינו המטפלים ממה הילד סובל ומדוע הוא לא מצליח להשתמש בחושיו בצורה טובה ויעילה, יהיה ניתן להתאים לילד טיפול מתאים אשר יסייע לו להתקדם ולפתח את יכולותיו. בצורה זו יוכל הילד להצליח בלימודים, במישור החברתי ועוד.

למידע , שאלות וטיפול- פנו אל המרכז

אם אתם זקוקים למידע נוסף לגבי מרכז הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון, תהליך האבחון, המטפלים המקצועיים אשר עובדים במרכז, שיטות הטיפול המגוונות, או במידה ויש לכם שאלות לגבי הפרעות קשב וריכוז, תוכלו ליצור קשר באמצעות הטלפון. נוסף על כך, תוכלו למלא את הפרטים שלכם בטופס יצירת הקשר ונציג מטעם המרכז יחזור אליכם בהקדם האפשרי. ילדים רבים הגיעו אל המרכז שלנו, ביצעו את האבחון, קיבלו טיפול מתאים והצליחו להשתפר. אם גם הילד שלכם סובל מההפרעה, תוכלו להגיע אלינו ונעזור לו להתמודד ולרכוש כלים אשר יסייעו לו להתגבר על הבעיה.

כתיבת תגובה