השקעות בשוק ההון – איפה מתחילים ואיך ממשיכים?

מאז שנכנסנו לתקופה של מיתון כלכלי, עוד ועוד אנשים התחילו להשקיע את הכסף שלהם – במידה והם כבר מצליחים לחסוך משהו בסוף החודש – לא בחסכונות של בנקים, אלא בשוק ההון.

הסיבה לפופולאריות הגוברת של השקעות בשוק ההון היא האפשרות ליהנות מתשואות גבוהות יותר מאלה שמקבלים בחסכונות של הבנקים השונים. כמובן שיש סיכון מסוים בהשקעות במניות, אג"ח וכדומה, אבל אם עושים השקעה נבונה ומושכלת, הסיכוי לתשואה גבוהה, ורווה גבוה כפועל יוצא מזה, הוא גבוה מאוד.

אבל משום שיש סיכונים מסוימים בהשקעות בשוק ההון, כל מי שרוצה להתחיל להשקיע, צריך להגיע מוכן- להשיג את הידע שצריך כדי לעשות השקעות מחושבות ומבוססות.

הדרך להצטייד בידע שצריך היא להירשם לכמה שיותר קורסים בתחום. מספר המכללות בתחום שוק ההון גדל בשנים האחרונות עקב הביקוש לקורסים, ולכן פשוט למצוא קורס בורסה ושאר קורסים מקצועיים בתחום שאיתם אפשר יהיה לפתח את הידע והמיומנות הנדרשים לצורך ביצוע השקעות.

אם כן, קורס מסחר בשוק ההון הוא הכרחי לתחילת ה"קריירה" בשוק ההון, וגם לפיתוח קריירה אמתית בבורסה, במידה ורוצים להיות סוכן מניות למשל. אבל כמו בכל תחום אחר, גם בשוק ההון הלימודים הם רק קצה הקרחון, ומה שיבוא אחריו הוא שיכריע את העתיד שלכם כמשקיעים (או כסוכנים). ההתנסויות הן שיביאו לצבירת הניסיון האמתי, ועד שלא תתחילו להשקיע, והכל יהיה בתיאוריה, לא באמת תלמדו את הדברים לעומק.

עם זאת, עדיין חשוב לבחור מכללה מקצועית ואיכותית ללמוד בה, כדי לבנות את היסודות, שמהן ההתנסויות שלכם בזירת הבורסה יוכלו להיות קצת יותר מתוקות ופחות מרירות. אתם צריכים את המכללה שלא רק קרובה אליכם ונוח לכם להגיע אליה בין לבין העניינים האחרים שלכם במהלך היום; הרבה יותר חשוב להתייחס למרצים שיש במכללה ולתוכן הקורסים, כמה באמת נכנסים לעומק הדברים וכמה באמת מלמדים.

מה שהכי חשוב: אל תהיו קצרים רוח, וזכרו שמדובר בתהליך למידה ארוך, ולפעמים מייאש. אתם צריכים להתנסות כמה שיותר, ובוודאי לחוות הפסדים, אך בהתחשב בעובדה שבהתחלה תשקיעו מעט, ההפסד יהיה בהתאם.

כתיבת תגובה