התפתחות של תינוק – טיפים להורה הטרי

התינוק שלכם מגיח לאוויר העולם והוא לא יודע מה הוא יום ומהו לילה, קשה לו להתרגל לחיים החדשים מחוץ לרחם,  הוא קולט רעשים חדשים שהוא לא מכיר והם מפחידים אותו. השקט והחמימות שהיו ברחם כבר אינם והוא מגיב בידי בכי.  אל דאגה, ייקח לו כמה שבועות  עד שהוא יתרגל לעולם החדש אליו הוא הגיע.

אי שלווה בקרב תינוקות הוא דבר רגיל, הוא רוצה את החום והביטחון של האם ומתנחם הרבה בהנקה, זה הזמן שהוא יונק חלב ואהבה בעת ובעונה אחת. כשהוא יונק הוא מתאמץ ומתעייף ואז הוא מתחיל לנמנם. כדי שישן, אל תשארי בחדר שלו עד שיירדם, את זו שמרגילה אותו לישון ולהיות צמוד אלייך. יועצות הנקה מוסמכות גילו לי פעם כי לתינוקות קיים חוש ריח מפותח והם מזהים מהר את ריחה המוכר של אימא. אם הנקת אותו והתחלת למצוא סימנים של עייפות אצל תינוקך, החליפי לו בלי שירגיש אפילו את השד במוצץ. רפלקס היניקה בחודשים הראשונים הוא מואץ אצל התינוק, השכיבי אותו במיטתו, והוא כבר יירדם.

הרגלי שינה לתינוקות נותנים בחודשים הראשונים לחייהם, וחשוב לדבוק בהם כי סדר יום מוגדר נחוץ לתינוק. השעון הביולוגי שלו יתרגל לשעות האוכל הקבועות, לסדר הלילה לפני השינה בו את מאכילה אותו, רוחצת אותו ומחליפה לו לפני שאת משכיבה אותו במיטתו. השתדלי להרגיל אותו לחפץ שאת רואה כי הוא קשור אליו, כך שזה ייתן לו בטחון ועמו הוא יירדם. אל תנסי להביא לשקט בבית במהלך היום שהוא תופס תנומה לשעתיים; התינוק אמור להתרגל לרעשים בתוך הבית  כך שיהיה מסוגל לישון כמעט בכל סיטואציה.

היעזרי באמצעות מוצרי הנקה בכדי שייקלו עליו להירדם. מוצץ יעשה את העבודה, רפלקס היניקה אצל תינוקות מרגיע אותם. שינה היא עניין מאוד חשוב לגבי התפתחות של תינוק – תוך כדי השינה הוא חולם ומוחו מתפתח, למעשה גם יתר מערכות הגוף מתפתחות, למשל מערכת הנשימה, העיכול וכו'. לפני שאת שמה את תינוקך במיטתו, החשיכי את החדר, אבל השאירי את התריסים והחלון פתוחים, כך שייכנס אוויר לחדר בשעות הלילה ואור הבוקר יחדור לחדרו לאחר שנת הלילה, כך הוא יזהה את ההבדל ויידע מתי לקום.