זוגיות טובה – ייעוץ זוגי

כבר הרבה זמן שאתם מרגישים שהזוגיות שלכם היא לא מה שהיתה. משהו בתקשורת השתנה – או שאתם רבים ומתווכחים כל הזמן או שפשוט ממעטים בשיחה ומתרחקים אחד מהשני. אתם לא מבינים לאן נעלמה הרומנטיקה, הכימיה, החברות והדרך המשותפת שהלכתם בה פעם. היום, כמעט כל דבר פעוט גורם למחלוקת קשה ופערים שהולכים וגדלים. האם ניתן לגשר עליהם?

לא סתם אומרים זוגות 'מנוסים', הנשואים כבר שנים ארוכות, שמערכת יחסים חייבים לטפח ולתחזק, אחרת היא תיכשל. וכנראה שהם צודקים, כי כמעט כל זוג נשוי חווה משברים, קשיים וכעסים, בהתאם לשלבי הקשר: קניית בית, גידול וחינוך הילדים, היחסים עם המשפחה המורחבת, שינויים בקריירה המשפיעים על המצב הכלכלי ועוד.

כמובן, שלאורך השנים האתגר הופך להיות גדול יותר – אנשים משתנים, הדעות משתנות ולא תמיד באותו קו. ה'ביחד' מתחיל להתערער, אתם מרגישים במבוי סתום ולא מצליחים לפתור את הבעיות. במקום למהר להתגרש וליצור השלכות מורכבות בחיי הילדים, כדאי לתת הזדמנות, לפנות לאימון זוגי או טיפול זוגי, למצוא את הגורמים לבעיות, לקבל כלים שיעזרו בהתמודדות, לשנות דפוסי התנהגות ולהשתחרר מהתקיעות.

מבחינת שיטת הטיפול, קיימים מספר סוגים של טיפולים, כמו למשל: טיפול בגישה ההתנהגותית, טיפול בגישה הפסיכודינאמית, טיפול בגישה ההומניסטית וכן הלאה.

ישנם מטפלים הנוקטים בטיפול המשלב בין מספר גישות. הבחירה בסוג הטיפול תלויה באופי בני הזוג, בבעיות שלהם (למשל, האם מדובר בבעיה אחת מרכזית או הלך רוח כללי) ובתפיסתם לגבי הגישה המתאימה להם.

טיפול ממוקד או ממושך

לעיתים, טיפול זוגי מורכב ממספר מצומצם של פגישות, לעיתים מדובר בטיפול ממושך ולפעמים הייעוץ הזוגי המתאים הוא דווקא טיפול ממוקד, המשתרע על פגישה מעמיקה אחת בלבד.

היתרון של טיפול זוגי או אימון זוגי הוא, בכך שהוא מאפשר לכם לבחון את העמדות, המחשבות ודפוסי ההתנהגות שלכם ולהבין מה עומד מאחורי זה. בעצם ההבנה והמודעות מתחיל תהליך של צמיחה, התבגרות ושינוי.

חשוב לבחור במטפל זוגי מקצועי, ולבדוק שגישתו עולה בקנה אחד עם הציפיות שלכם, שיהיה קשוב, סובלני וייצור תקשורת נעימה ויעילה.

לפני הכל, הצלחתו של יעוץ זוגי תלויה במידת הנכונות והפתיחות של שני בני הזוג לגעת בסוגיות רגישות ובאמת לרצות לפתור את הבעיות.

לקבלת מידע בנושא טיפול זוגי ובחירת הטיפול המתאים, אתם מוזמנים לבקר באתר http://www.izoonim.co.il/

כתיבת תגובה