חומר למחשבה מונוסודיום גלוטמט

מונוסודיום (Monosodium ) גלוטמט (glutamate) ראשי תיבות באנגלית MSG.מורכב  ממלח נתרן של חומצה גלוטמית, והוא כיום משפר הטעם הנפוץ ביותר בעולם. חומר זה מוסף לעתים למזונות מעובדים ובייחוד אבקות, שימורים ורטבים, במידה שקיים צורך לחזק ולרכז את טעמם. גלוטמט הוא חומצת אמינו טבעי, המשמשת בעיקר בגוף שלנו כדי להפוך את החלבון. . רובנו רגיל לאכול סביב 10 גרם של גלוטמט בכל יום, הרבה מהם משתחרר לתוך הגוף כאשר אנו אוכלים  ועוזר ולעכל חלבון. . החלק מהמזונות הציונים כאן עשירים בחלבון – כגון בשר, דגים, עוף, מוצרי חלב, קטניות ותירס – עשירים במיוחד בגלוטמט. נוכחותו של מונוסודיום גלוטמט  יוצרת את הטעם הנקרא אומאמי. ברשימת המרכיבים המופיעה על־גבי מזונות מצוין MSG לעתים קרובות כ־E 621.. אבל גלוטמט יש עוד תכונה חשובה: זה טעים.. כאשר גלוטמט נוגע בקולטני הטעם על הלשון שלנו, זה נותן טעם מזון מלוח (המכונה . כאשר הוא מעורב עם הארוחה שלנו, הוא אמר (גלוטמט )לאזן, להתמזג ולשפר את התפיסה הכוללת של טעם.  אבל אנחנו לא יכולים לקבל תחושה כאשר גלוטמט נוגע בלשון , על מנת לקבל פרספקטיבה לגביו יש לטעום גלוטמט שנעול בחלבון בשביל זה הוא רק  מדגדג  את בלוטות הטעם שלנו, זה חייב להיות בצורת גירוי . החומר התגלה ונרשם עליו פטנט ב-1909 על ידי חברת  מיפן. בצורתו הטהורה החומר הוא מוצק גבישי לבן; כאשר הוא מומס במים (או ברוק) הוא מתפרק במהירות לקטיון נתרן ואניון גלוטמט.מונוסודיום – במחקר לאורך השנים,  של ה–  FDA (משרד הבריאות העולמי) קבלו לא מעט  דיווחים על תגובות שליליות למזונות המכילים . תגובות אלו – ידועים כסימפטום MSG המורכב  במזונות – הכוללות: כאב ראש, שטיפה, מיוזע, לחץ או אטימות פן, חוסר תחושה, עקצוץ או צריבה בפנים, הצוואר ואזורים אחרים, ראפיד, פעימות לב מפרפר (דפיקות לב), כאבים בחזה, בחילה, חולשה

עם זאת, חוקרים לא מצאו ראיות מוחלטות של קשר בין MSG ותסמינים אלו. . חוקרים מכירים סבורים כי , שאחוז קטן של אנשים יכול להיות תגובות קצרות טווח ל-. סימפטומים הם בדרך כלל   קלים ואינם דורשים טיפול. הדרך היחידה למנוע תגובה היא להימנע ממזונות המכילים . יש מאכלים (טעים) – מוצרי עגבניות, סויה מותססות / דגים / סטייק / רטבים וגבינות ארוכות הבשילו-כגון סטילטון ופרמזן – הם עשירים בגלוטמט החופשי. ? לא פעם  אני תוהה מדוע לפרמזן יש טעם  טוב יותר (ובשרני יותר)זה גלוטמט!

על פי רוב – אם לא כל – אחד מהקישורים כביכול בין MSG והסרטן הם לא  מבוססים על ראיות אנקדוטיות.הבטיחות של מונוסודיום גלוטמט כבר נבדק ביסודיות  והנושא נלמד במשך עשרות שנים. . התוצאה: ארגוני בריאות מכל רחבי העולם שאשרה מחדש את רף הבטיחות של תוסף מזון.

בישראל היצרנים מחויבים לציין הימצאות MSG במזון, ובשימוש יומי מותרת כמות של עשרה גרמים לקילוגרם מזון. בשל ערנות הצרכנים בשוק והמודעות ההולכת וגוברת, יצרנים רבים מוצאים לנכון לציין על גבי אריזת מוצרם כי הוא אינו מכיל מונוסודיום גלוטמט. ובכל זאת, איך אפשר לשפר את טעם התבשילים? במזון חי, כמובן, לא קיימת בעיה כזו, רק במזון מבושל. אפשר לשפר טעם על ידי שימוש במלח ים טבעי ובתבלינים כמו מלח סלרי, כורכום, כמון, פלפל שחור או לבן,

. במקום להתמקד במונוסודיום גלוטמט, שזה כנראה טוב יותר להסתכל על התמונה הגדולה של מה שאתה אוכל.. תזונה עשירה במזונות מעובדים היא לא בריאה מהרבה סיבות ככה שהפגיעה היא לא רק מי מונוסודיום גלוטמט., . אכילת מזונות מעובדים פחות – ודגנים מלאים, ירקות ופרות – הם צעד גדול לקראת אכילה יותר בריא ולהגן על עצמך מפני מחלות כרוניות.

 

מגשי אירוח 

 

foodeng1977

קצת עלינו- לה-אקלסנטה מביאה בשורה חדשה בתחום מגשי האירוח ובמתן שירותי קייטרינג לאירועים ,לא חשוב מהו ההיקף המוזמנים, ומהי מהות המפגש, אם פרטית, משפחתית או עסקית אנו מתמחים במתן מענה הולם לצורכיהם של עורכי אירועים מכל סוג.מעוניינים לתת את הטוב ביותר, בלי להתפשר, לספק מזון משובח, טרי וטעים במיוחד יש לכם אפשרות לבחור מתוך היצע רחב ולקבל. שירות אמין ומקצועי במיוחד אתם מוזמנים להכיר את מה שיש לנו להציע.לה-אקלסנטה חרטה על דיגלה סטנדרטים של איכות ברמה גבוהה מאוד, בדגש על סדר המגשים ומראה מרהיב אסתטי ,עמידה בזמנים,ותודעה שירות מהטובות שידעתם. חוויה מושלמת עבור כל אירוע לרגעים המיוחדים של החיים וטעמים בלתי נשכחים .אנו מקדישים את מלוא תשומת הלב והמחשבה מעמיקה למזון ולהרכב המנות שאנו מציעים. בחירה בריאה של רכיבים איכותיים ובטריות מקסימאלית שמביאות לתוצאות מושלמות לכל אירוע .אנחנו מתמחים בארוחות מוכנות, כריכים וסלטים, בין אם אלה מגשים של מלוחים או מתוקים, או סנדוויצ'ים אנו מייצרים הכול בעצמנו, ומחומרי הגלם המובחרים ביותר שאפשר למצוא. כמו כן, אנחנו מקפידים שהן ההכנה והן האריזה יתבצעו בזמן הקרוב ביותר למשלוח, כך שלא ניתן להטיל ספק ברמת הטריות.

כתיבת תגובה