חזה הודו – ווירטואוז קולינרי

אם עד לפני כמה שנים, חזה עוף הבית היה חזה העוף הפופולארי והנפוץ ביותר, אזי שבמהלך השנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר משקי בית, מסעדות, מטבחים מוסדיים ועוד מאמצים בחום את מוצר בשר העוף, על חלקיו השונים. הרי הודו הינו לא רק בשר עוף טעים ביותר אשר מתאים לאינספור ארוחות, מנות ועוד, אלא גם בשר עוף בריא ומזין ביותר, הרבה יותר לעומת חזה עוף הבית הרגיל. בפועל, מבחינה דיאטטית, חזה ההודו הינו חזה עשיר ברמות גבוהות ביותר של חלבון וברזל, וחזה אשר דל ביותר ברמות השומן שלו.

כמה פרטים מעניינים ביותר אודות חזה ההודו ועוד הרבה יותר

ראשית, מקורו של חזה ההודו הינו בתרנגול ההודו המפורסם. בפועל, תרנגול הודו שייך גם הוא למשפחת התרנגולים, וזאת כאשר הוא נחשב לגדול ולמאסיבי ביותר מביניהם. יתרה מכך, תרנגול הודו נחשב לאחד מן התרנגולים העתיקים ביותר (כראייה, השרידים הראשונים של תרנגול ההודו מיוחסים לשנת 327 לפנה"ס!). בנוסף, מבחינת משקל, לרוב, תרנגול זה מאופיין במשקל של בין 12 – 18 לק"ג. עכשיו, ובהקשר למה שנאמר לעיל, אודות התכונות הדיאטטיות והתזונתיות שלו, אין זה פלא, כי חזה הודו נחשב לאחד ממוצרי בשר העוף ה'עולים', הן בארץ והן בעולם – הרי לא רק שהוא בריא, אלא גם גדול ועסיסי ביותר.

חזה ההודו ניתן לצלייה על מחבת ובשמן עמוק, ניתן לצלייה בתנור ועוד!

ובכן, עכשיו זה הזמן והמקום לומר, כי מבחינת כל מה שנוגע לאפשרויות בישול והכנה, חזה הודו הינו בדיוק כמו חזה העוף, מה שאומר שניתן להכין אותו כמו שהוא, להכין באמצעותו קציצות עוף הודו ועוד. בנוסף, מבחינת כל מה שנוגע לאפשרויות בישול והכנה, ניתן לצלות את חזה העוף באופן שהוא יהיה טעים, עסיסי וריחני על מחבת או בשמן עמוק, ניתן לצלות אותו בתנור וזאת בנוסף לתבשיל כזה או אחר (כמו ירקות, תפוחי אדמה, פטריות ועוד). במילים אחרות, גם חזה הודו הינו קל, פשוט ומהיר להכנה, אבל גם טעים ומשדרג כל ארוחה.

חזה הודו הינו טעים פי כמה בליווי של רטבים, ממרחים ועוד

במשך שנים, חזה עוף היה מבושל באופן כזה או אחר ללא שום תיבול מקורי ומיוחד, ללא כל ליווי של רטבים טעימים ויצירתיים, ממרחים טעימים (במקרה של אכילת העוף בלחמנייה, בגט או פיתה) ועוד. יחד עם זאת, במהלך השנים האחרונות, "אין חיה כזו" –  בישול, הכנה והגשה של חזה הודו ללא רטבים, ממרחים ועוד. הרי חזה הודו הינו טעים פי כמה באמצעות ליווי של רטבים מיוחדים ועסיסיים כמו רוטב חרדל ודבש, רוטב אלף האיים ועוד. כל זאת, מבלי לדבר על ממרחים כמו מיונז, ממרח שום ושמן זית, ברביקיו ועוד.

כתיבת תגובה