חלומות מתוקים! כיצד לגרום לילד להישאר במיטה שלו כל הלילה.

הפעלתי בלילה את האור, נתתי "הכל נקי" לגבי שדונים שמתחבאים בחדר בלילה, הבאתי לו מים, קראתי לו ספר והוא כבר נחנק בנשיקות לילה טוב וחיבוקי חלומות מתוקים.

אם אתה אחד מבני המזל, דממת העבר המבורכת יכולה להחזיק עד הבוקר. אבל עבור הורים רבים לילדים צעירים, שינה רגועה יכולה להימשך במשך שניות ספורות, דקות או שהילד העקשן יכול להתגנב באמצע הלילה חזרה לחדר שלך. המקרה הזה לעתים קרובות מלווה בדמעות משולבים בתרוצים, תוך כדי חוסר שינה שיכול ממש לשגע אותך במיוחד אם אתה צריך לקום מחר בבוקר לעבודה. "החדר שלי עושה רעשים", "אני זקוק למשקה", "אני כל כך מתגעגע אליך", "אני מפחד", "אני בודד","נמאס לי" או בפשוט, "אני לא יכול לישון". אם גם אתה שמעתה את זה קודם, המאמר הזה יכול לעזור לך.

הפתרון הקל עבור ההורה יהיה להתעלם ולתת לילד הצעיר לישון במיטתו. למחרת בבוקר – אחרי הסבל שעבר בלילה. הפתרון הזה לא מומלץ שכן יש לו חסרונות רבים ביניהם: אובדן הפרטיות, הילד לא מתעורר בזמן לבית הספר או לגן, ולפעמים הילד יכול להרטיב את הסדינים במיטתכם – אם הילד שלך מתגנב למיטתך בלילה, עליך להתעקש ולשנות את המצב.

אבל איך? הנה כמה טיפים שיעזרו לילד שלך לישון במיטתו בקביעות:

* הפוך את חדרו של הילד למזמין, מעוצב לטעמו ומתאים לגילו. שקול לאפשר לילדך לקשט לפחות את המצעים. להרפתקנים ושאפתניים יותר, תן לילד שלך את הבחירה לגבי נושא חדר השינה, מיקום המיטה והרהיטים – עם העזרה שלך כמובן, ובאופן כללי ליצור את האווירה שתגרום לו להרגיש בנוח בחדרו. הרעיון הכללי הוא שאתה רוצה שילדל יאהב את החדר שלו וירצה לבלות שם כל הזמן!

* שקול את גודל המיטה. חלק מהילדים מהעבירים את ילדם למיטה זוגית או אפילו גדולה יותר ברגע שהם בוגרים מספיק לצאת מהעריסה. עבור חלק מהילדים, זה בסדר גמור, אבל אחרים עלולים להרגיש מאויימים מהגודל של המיטה. בהתאם לאופיו של הילד, בחר את המיטה המתאימה ביותר. מיטות שונות זמינות בעיצובים מעניינים, כגון מיטת מכונית או מיטת טירה מהאגדות. ודא כי הילד שלך יכול להיכנס ולצאת מהמיטה בקלות ובנוחות.

* שמור על שגרה. לא צריך משהו מיוחד, אבל צריך ליצור סוג של שגרה שהילד יצפה לה בכל לילה. זה יכול להיות משהו פשוט כמו לקרוא ספר אהוב בחדר, או מוסיקה מרגיעה לאחר האמבטיה, אכילת חטיף לפני צחצוח השיניים, לשיר שיר אהוב, להתפלל, להחליף את רגעי השיא של היום או אפילו טקס שינה מיוחד הכולל נשיקה וחיבוק.

* דרוש מילדך ללכת לשירותים לפני השינה. לפעמים הצורך ללכת לשירותים יגרום לילד להתעורר לאחר מכן ולחפש חברה.

* אל תשכב עם הילד שלך, אם אתה עושה את זה, הישאר רק לזמן קצר. אתה לא רוצה שהילד שלך יתרגל שמישהו יושן איתו בכל לילה.

* הקמת שלטון טוטאליטרי – הילד חייב לישון עכשיו במיטתו ואינך מאפשר חריגה.

* אל תתקפל אם הם בוכים או מייבבים. אם תעשה כן, הילד שלך ינצח. תגיד לילד שלך שאתה לא מתכוון להמשיך בנשיקות, חיבוקים או דיונים. היצמד לזה. אם הילד שלך עוזב את החדר, פשוט כוון אותו מחדש בחזרה לחדר ללא כל דיון. לגלות חולשה, יגרום לך לאבד סמכות אל מול הילד.

* לבסוף, גם אם אתה מותש לחלוטין בשעת הלילה, החזר את ילדך באופן מיידי לחדרו. אל תגיד ביתר תשומת לב: פשוט תומר, "החוקים הם שאתה יושן במיטה שלך!".

אם תשמור על כל הכללים בעקביות, הילד שלך ישן במיטה שלו או שלה לאורך כל הלילה בתוך זמן קצר. כך גם תוכל להכין אותו טוב יותר לחיים ולעצמאות.

כתיבת תגובה