חצ'קונים, פצעי בגרות ובקיצור- אקנה!

נראה כי מלבד השימוש בשמות שונים לאותה בעיה של פצעי בגרות על הפנים, סבלו וסובלים עד היום צעירים רבים מהם, ומנסים שיטות שונות, חלקן המצאות דמיוניות כדי להתפטר ולהעלים את האקנה.

הגורמים לאקנה הם רבים ונובעים ממכלול של סיבות שונות. לא כל מי שסובל מאקנה סובל גם מאותה סיבה. יש אנשים שסובלים מהתפתחות אקנה על רקע גנטי, יש אנשים שסובלים מאקנה על רקע תזונתי, כאשר היא מגיבה לתזונה לא נכונה ויש סיבות נוספות, כל אחד והסיבה שלו.

מה שבטוח הוא שאף אחד לא נשים ולא גברים רוצים שיהיו להם פצעי בגרות. זה מכוער, זה לא אסתטי ופצעי בגרות הם גם מודלקים, מה שאומר שניתן לראות בבירור את הדלקת וזה די דוחה ונקשר בעיני הסביבה להזנחה, לכלוך וכו'.

זה המקום לציין כי פצעי בגרות, חצ'קונים או אקנה, לא נגרמים בגלל חוסר ניקיון ויש להן סיבות שקשורות לתהליכים הורמונאליים בגופם של מתבגרים. כאשר בגיל ההתבגרות מופיע הורמון המין אצל בני שני המינים, הורמון זה הקרוי טסטוסטרון משפיע על בלוטות החלב שמתחת לעור. הן מתחילות לייצר עודף שומן והוא זה שמהווה מרבץ נוח לחיידקי האקנה שיוצרים פצעים מודלקים, במצח, בסנטר, באף, בלחיים וגם בגב.

 

מהן בלוטות החלב- סבום (בלועזית)?

לכל אדם יש בלוטות חלב בגוף למעט כפות הידיים והרגליים. כאשר על הפנים יש כמות גדולה מאוד של בלוטות חלב. צורתה של הבלוטה עגולה ויש לה מעין "צינור" הפונה החוצה ומשם בעצם צומח זקיק השערה.

כך מתנהגת הבלוטה גם על הקרקפת ומהנקבוביות של הבלוטה בעצם צומח השיער על הראש. השם הלועזי של בלוטות החלב הוא סבום.

הפרשת יתר של בלוטות חלב גורמת לאקנה!

בתקופות מסוימות אצל נשים וגברים בהם מתקיימת פעילות הורמונאלית חריגה (כמו למשל מחזור חודשי אצל נשים) מתחולל שינוי ביחס ההורמונים בגוף והם עלולים להשפיע על ייצור חלב מוגבר של בלוטות החלב, מה שהופך את עור הפנים והגב לשומניים מאוד.

השומן הזה מהווה מרבץ נוח של זיהום וחיידקים ולכן רצוי ומומלץ לנקות עור שומני באמצעים הנכונים והעדינים לעור פנים שומני.

כאשר העור לא נקי, נדבק אליו חיידק טפיל בשם אקנה ומתחילים להופיע פצעונים המכונים חצ'קונים או פצעי בגרות.

פצעי אקנה אלה עלולים להישאר על העור במשך חודשים רבים ואף להבריא ולפתח פצעים חדשים במחזוריות במשך כמה שנים.

מרבץ השומן באזור הפצעים יחד עם תאי עור מתים (שלא מתחלפים) וזקיקים סתומים (עקב הזיהום הנגרם) יוצרים פצע מודלק ומכוער במקום בו יש זיהום כזה.

ערכה לטיפול בחצ'קונים או פצעי בגרות!

יש היום בשוק ערכה חדשה ומומלצת מאוד לטיפול בחצ'קונים או פצעי בגרות. הערכה מכילה מוצרים המצליחים לנקות באופן עדין ויסודי את העור הפנים, להסיר את התאים המתאים ולמנוע את התפשטות הזיהום. רק ניקוי האזור בסבון מיוחד, יחד עם חיטוי במי פנים וקרם מיוחד המיועד לעור פנים שמן, עשויים להיות הפיתרון האידיאלי עבור אלה שסובלים מייצור מוגבר של בלוטות חלב וכתוצאה מכך מחצ'קונים או פצעי בגרות שמקורם בחיידק האקנה. מי סקין – ערכה לטיפול באקנה בפנים וגם לטיפול באקנה בגב.

 

 

כתיבת תגובה