חשיבותה של חוות דעת הנדסית

כאשר רוכשים או שוכרים דירה, במיוחד אם מדובר במגורים לטווח ארוך, חשוב לוודא שנכנסים לדירה בטוחה וראויה למגורים, דירה שתסב לבעליה תחושת הנאה ובטחון, הן במובן הבריאותי והן במובן הבטיחותי. לשם כך, דרושה חוות דעת הנדסית שתעשה על ידי מהנדס מוסמך ומקצועי, ובעל ניסיון רב בבדיקות מסוג זה.

חוות דעת הנדסית לגבי דירה חדשה

אמנם דירה או בית חדשים טרם הספיקו לפתח תופעות של בלאי ופגעי זמן, אך פעול של בדק בית חיונית גם אז, כדי לוודא שהקבלן בצע את הוראות המהנדס והאדריכל באופן מדויק, ללא חיסכון בזמן, חומרים וכסף. בדירות חדשות ניתנת חוות דעת הנדסית לגבי איכות הריצוף, הטיח, חיפויים פנימיים וחיצוניים, צנרת, דלתות, חלונות, בידוד מקור/חום ורעש ועוד. פגמים ברכיבים אלה או בחלק מהם, עלולים לפגום בהנאת הדיירים, בבטיחותם ובבריאותם, וכמו כן לגרום להוצאות כספיות כבדות ומיותרות. גילוי מוקדם של פגמים קיימים או עתידיים חוסכים מאמץ, כסף וזמן.

בדק בית לדירה מיד שניה?

כן, בהחלט! גם לפני שנכנסים לדירה מיד שניה, בין אם רכשתם או שכרתם אותה, חיוני לערוך בדיקה יסודית, ולקבל חוות דעת הנדסית של איש מקצוע מוסמך ומיומן. בדירות מיד שניה או אף ישנות יותר, נדרשת בדיקה יסודית אף יותר, היות והדירה עברה בלאי מסוים, וחשוב לגלות פגמים נסתרים כגון צנרת פגומה, רטיבויות בקירות, נזילות, נוכחות של גז ראדון, בידוד לקוי ועוד. בנוסף, דירות בבניינים שנבנו לפני 1980 אינן עמידות בפני רעידות אדמה, וחשוב לבדוק גם בניינים שנבנו לאחר מכן. עבור בניינים שאינם עמידים, קיימות שיטות חיזוק שונות אותן מתאימים לבניין הספציפי ולמבנהו.

לקחת אחריות אישית

נושא רעידות האדמה עומד על הפרק זה זמן, ומהנדסי בין רבים נקראים למבנים פרטיים וציבוריים על מנת לבצע בדק בית מקצועי ולתת חוות דעת הנדסית בנושא עמידות המבנה לרעידות אדמה. על מבנים ציבוריים הממשלה לוקחת אחריות, אך לגבי מבנים פרטיים מכל סוג, האחריות חלה על בעלי הבתים או המבנים, ועליהם ליזום בדיקה וטיפול באופן פרטי. בדיוק כמו שחשוב לאתר מפגעים גלויים ומציקים כגון נזילות, התקלפות וכו', כך גם חשוב לא פחות לגלות ליקויים עתידיים כולל עמידות בפני רעידות אדמה. במקרה הצורך, ניתן לדפן את קומת הכניסה בקירות בטון מזויין, להוסיף ולעבות עמודים, להוסיף מעלית שהפיר שלה מחזק ומייצב את המבנה ועוד. חוות דעת הנדסית חיונית בכל מקרה.

texti

קופירייטינג וכתיבת תוכן מקצועי ושיווקי

כתיבת תגובה