חשיבות תמא 38

רעידת אדמה היא תופעה גאולוגית שקשורה לתופעת נדידת היבשות, והיא קשורה ללחצים שקיימים בין חיבור הלוחות הטקטונים. כשיש רעידת אדמה אותו לחץ בין הלוחות הטקטונים משתחרר ומוביל לרעד שמתבטא על פני האדמה.

בישראל לא מכירים את תופעת רעידת האדמה כפי שמכירים אותה במוקדים בצפון אמריקה, דרום אמריקה, סין ואזורי המזרח הרחוק. במקומות המוזכרים היו רעידות אדמה חזקות בעוצמה בסולם ריכטר, והיו אבידות כבדות מנשוא מבחינת נפש ורכוש.

לשמחתנו בישראל אין התבטאות ססמית כה ענפה, אם כי מוטעה יהיה לחשוב שאין הסתברות לרעידת אדמה. לאחרונה יותר ויותר מומחים מתריאים בפני התרחשות רעידת אדמה, ולכן כה חשוב שתוכנית כמו תמ"א 38 תצא לפועל.

תוכנית תמא 38 היא תוכנית חשובה לחיזוק יסודות מבנים ישנים שהוקמו עוד בשנות השמונים של המאה הקודמת. חשיבות של אכיפת תוכנית תמ"א 38 היא אם כן מהותית מאחר וחיזוק יסודות המבנה יוכלו לאפשר לאותו מבנה להיות עמיד יחסית, ולהקטין את הקף הפגיעה במקרה שתהיה רעידת אדמה.

בישראל אנשים רבים אינם מבינים את חשיבות התוכנית, ומקשרים אותה בעיקר לנושא של השבחת הנכס. אחת הסיבות לכך היא עידוד התוכנית באמצעות מתן הטבות לדיירים בהקשר לאפשרות לשיפור פני המבנה, הוספת מעליות, מרפסות וממדים בעת הצורך. דיירים רבים אמנם משתכנעים להפעיל את התוכנית בעקבות היותה משתלמת, אך חשוב גם להבין את ההיבט הבטיחותי של התוכנית.

כתיבת תגובה