טבעות עם יהלומים – מה עלייך לדעת?

טבעות עם יהלומים – מה עלייך לדעת?

החלטת שאתה רוצה לרכוש טבעת אירוסין לבת הזוג שלך ובעצם להעמיק את הקשר בניכם? ראשית כל, מזל טוב. אז מה עכשיו? מרגיש שאתה קצת הולך לאיבוד נוכח מגוון טבעות האירוסין שניתן למצוא בשוק? אין לך מה לדאוג. אנחנו כאן בשבילך. במאמר הבא אנו נשים את הדגש על טבעות אירוסין עם יהלומים כי כפי שאתה בטח זוכר – יהלומים הם בהחלט חבריה הטובים ביותר של האישה.

טבעת אירוסין מעוצבת עם יהלום

אז רגע לפני שאתה הולך אל חנות התכשיטים הקרובה, חשוב שמעבר לקביעת התקציב, תדע כיצד מסתכלים על יהלום טרם אתה בוחר לטבעת שלך כזו. יהלום, מעבר להיותו המינרל החזק ביותר בטובה, מורכב ממספר פרמטרים המשפיעים על מחירו והם: צבעו, משקלו, ליטוש ובהירות. חשוב לציין: על מנת להוזיל במחירו של היהלום ניתן "לשחק" עם הפרמטרים הללו ולקבל מחיר נמוך יותר אך גם יהלום פחות איכותי בהתאם לכך.

צבעו – אז מהי הכוונה כאשר אנו מדברים על צבע היהלום? ובכן, לא, אנו לא מדברים האם היהלום יהיה בצבע אדום, צהוב או שחור אלא על הצלילות שלו. הדבר האופטימאלי ביותר אליו יש לשאוף כאשר מחפשים אחר יהלום הוא צבע שהינו חסר צבע. הדירוג הנ"ל מתבצע באותיות הבאות: Z, P, L, H , D.

משקל (קראט) – היהלום נחשב כמכריע בכל הנוגע לסכום שתשלמו עליו. מעבר לכך חשוב להתייחס אל פרמטר נוסף הנכלל במשקלו של היהלום והוא קוטרו. היחס המושלם ביותר בין הפרמטרים המצוינים לעיל יהיו כקראט אחד לקוטר העומד על מספר של 6.5 מילימטרים.
ליטוש – כאשר אומרים את צמד המילים "ליטוש איכותי" מתכוונים למעשה לליטוש שמאפשר החזרי אור. במידה והליטוש נעשה ברמה ירודה, מראה היהלום יפגע והוא יראה כבוי.

בהירות היהלום (בין אם מדובר על יהלום עבור טבעת אירוסין יוקרתית מזהב או לא) מתייחסת אל הפגמים שבו כאשר החישוב הוא פשוט ודי מובן מאליו – ככול שהיהלום יהיה נקי מפגמים כך הסכום (ערכו) יעלה וכמובן שההפך. אז אילו פגמים יכולים להופיע על יהלומים? ובכן, ניתן למצוא יהלומים עם פגמים כגון: עכירות, סדקים ושריטות. אם ישנה אפשרות מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של בעל מקצוע למספר שעות על מנת שזה יוודא שהיהלום שנרכש אכן שווה את הסכום שבו הוא נרכש.

כתיבת תגובה