טטריס תלת מימד

טטריס תלת מימד

את משחק הטטריס אנו מכירים כמשחק דו מימד, כמו כל משחקי הרשת למיניהם. טטריס משחק תפקיד חשוב בעולם משחקי הרשת כבר למעלה מעשרים שנה ומדי כמה זמן צצה גרסה חדשה שנועדה לגוון ולאתגר אותנו מחדש. טטריס תלת מימד פועל בשיטה דומה לטטריס המקורי, כשהחוקים הם אותם חוקים אך העיצוב, הצורה והתפאורה אחרים ואפילו מתעתעים. טטריס תלת מימד מהווה אתגר חדש בראייה המרחבית שלנו, בחישובי הגובה ובאופן בו אנו מתכננים לסדר את הצורות השונות כאשר הן מגיחות מהחלק העליון של המסך.

טטריס תלת מימד: ההבדלים

אז במה בעצם שונה טטריס תלת מימד ממשחקי הטטריס המקוריים? מדובר במסך תלת מימדי, בו מגדל הצורות הוא תלת מימדי. כלומר, האופן בו נראה המסך מעניק תחושת גובה ונפח, כשחלקו העליון של המסך רחוק מאיתנו וחלקו התחתון קרוב אלינו. כך, בהתאמה, בתחתית המסך הצורות נראות גדולות מאשר בשורה העליונה מהן הצורות מגיחות. התעתוע הזה מאתגר מבחינת סידור הצורות, כשלא פשוט לתכנן היכן הצורה תיפול בגלל הבדלי הרוחב. במידה מסוימת טטריס תלת מימד נראה כפירמידה שבסיסה רחב. מעבר לזה, הצורות, הצבעים, הניקוד ומהלך המשחק זהים לכל משחקי הטטריס השונים.

טטריס תלת מימד: טטריס אונליין

גם טטריס תלת מימד, כמו משחקים רבים אחרים, הומצא בזכות רשת האינטרנט והתאפשר בשל הביקוש והפופולאריות של המשחק הותיק. ניתן לשחק טטריס אונליין בכל אתרי המשחקים, ללא הגבלה, בכל שעות היום וללא כל תשלום. משחקי האונליין הם פיתרון מצוין לחובבי המשחקים, לילדים ולאלה שרוצים להעביר מעט זמן של הנאה וניקיון ממחשבות. משחק הטטריס דורש אך ורק שליטה בחיצי המקלדת, בעוד שזריזות אצבעות וחשיבה מהירה בהחלט תורמים לעניין. ניתן למצוא טטריס אונליין כמשחק על זמן או ללא הגבלת זמן, תלוי במידת האתגר שתרצו.

טטריס תלת מימד להורדה

טטריס להורדה הוא פתרון למי שלא רוצה להיות תלוי בחיבור לאינטרנט. הורדות המשחקים לא כרוכות בתשלום בדרך כלל, והן פשוטות באופן יחסי. לא את כל גרסאות הטטריס ניתן להוריד, אלא בעיקר את המשחקים המוכרים יותר. סביר להניח כי חיפוש קפדני יעלה מקורות ייחודיים גם למשחקים המיוחדים, השתדלו לבדוק את אבטחת מקורות ההורדה שבחרתם.

אלעד

המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD.

כתיבת תגובה