טיפוח הזוגיות ושיפור הקשר

מדריכים ומגזינים שונים טוענים בפנינו כי גילו את הדרך האולטימטיבית להשגת האושר הזוגי. מקורות שונים מבטיחים לנו שאם רק נדבוק בכמה עקרונות פשוטים חיי האהבה שלנו ישתנו לעד. בפועל, כל המקורות הנ"ל נכשלים מלספק את הסחורה. הסיבה נעוצה בכך שקשיים רבים קשורים לגורמים פנימיים לא פחות מאשר להזדמנויות והתרחשויות פנימיות. מסיבה זו, עבור כל אחד מאיתנו הדרך לאושר הזוגי תהיה שונה ואינדיבידואלית. אין דרך אחת בדוקה ופשוטה למציאת האהבה או לטיפוח מערכת יחסים קיימת.

חשוב להיות מחובר לעצמך ולמציאות. אנשים רבים שוגים באשליה שאהבת אמת שוות ערך לאדם שיבין את המחשבותשלכם, מעשים ורצונות בכל עת. בפועל זה לא מה שיקרה. אנשים רבים מפספסים היכרות או אפילו מפסיק קשר עם מישהו רק כי הרגישו "לא על אותו גל". אבל הגל הזה, הוא משהו שניתן ליצירה עם הרבה רצון ותקשורת טובה.

כולנו אנשים שונים בעלי אופי אינדיבידואלי ייחודי, ולכל אחד מאיתנו הגדרה שונה של אושר, אהבה ועוד. מכאן נובע שמה שנחשב למושלם עבור אדם אחד, אינו בהכרח מושלם בשביל אדם אחר. כל זה הופך את הגדרת "מערכת יחסים מושלמת" לבלתי אפשרי. עלינו להבין מה הם הצרכים שלנו ומה יהיה אידיאלי עבורנו. אין זה משליח על איש זולתינו, אפילו לא על בן הזוג שלנו. עלינו להבין מה עושה לנו טוב כדי לדעת איך להשיג את זה.

אולי זה ישמע מוזר, אך מה שאנחנו רוצים הוא לא תמיד מה שאנחנו צריכים. פעמים רבות, בלי שנרגיש, הדימויים שלנו לגבי בני הזוג הרצויים לקוחים מטלוויזיה, ספרים, פרסומות ולא החיים האמיתיים שלנו. אנחנו מתאכזבים וכועסים כשלא מוצאים את מה שניחשב בקרב הרוב כבן הזוג המושלם ונעלבים כשאנשים מאשימים אותנו בזה. הבנה ריאליסטית של מה שעושה לנו טוב בחיים והתחברות אל עצמינו – תסייע במציאת זוגיות מתאימה או בשמירה על מערכת זוגיות קיימת ולעתים אפילו על נישואין.

שמה שנחשב למושלם עבור אדם אחד, אינו בהכרח מושלם בשביל אדם אחר. כל זה הופך את הגדרת "מערכת יחסים מושלמת" לבלתי אפשרי. עלינו להבין מה הם הצרכים שלנו ומה יהיה אידיאלי עבורנו. אין זה משליח על איש זולתינו, אפילו לא על בן הזוג שלנו. עלינו להבין מה עושה לנו טוב כדי לדעת איך להשיג את זה.

לפעמים, הניסיונות שלנו לא מספיקים למציאת מערכת יחסים מיוחלת או לשמירה על זוגיות קיימת. במקרים אלה ניתן לפנות לקבלת עזהר אל מטפלת זוגית מקצועית אשר תסייע להתגבר על הקשיים. יעוץ זוגי מתאים לא רק לזוגות נשואים החווים זוגיות במשבר, אלא גם לרווקים המחפשים זוגיות. טיפול בזמן הנכון יכול לסייע לשקם מערכות יחסים, לשקם משפחות ולמצוא זוגיות.

כתיבת תגובה