טיפול זוגי או משפחתי?

לא פשוט לשמור על התא המשפחתי שלם ומאוחד. לא מעט משפחות נתקלות לפעמים במשברים שפוגעים בהרמוניה של התא המשפחתי, והרבה מהן לא פונות לעזרה שהן צריכות משום שהן רואות את המשבר שלהן כפשוט או לא חמור.

אך האמת היא שאין דבר כזה משבר חמור יותר או פחות, כי כל אחד עלול להרוס משפחה. על כן, צריך להתחיל טיפול משפחתי אצל מטפל מוסמך, על מנת לזהות את שורש הבעיה. השורש יכול להיות נעוץ בילדים והוא יכול להיות נעוץ בראשי המשפחה, כלומר ההורים.

במידה והבעיה קשורה לילדים, אם הם בגיל היסודי או בני נוער, חשוב לעשות טיפול כמשפחה אחת, ולא לשלוח את הילדים בגפם אל מטפל, זאת מכיוון שטיפול פרטני רק להם יגרום להם להרגיש אשמים. לעומת זאת, טיפול משפחתי לכל בני המשפחה ביחד יגרום להם להרגיש כחלק ממשהו שלם, ואז הנכונות שלהם לשתף פעולה תהיה גבוהה הרבה יותר.

חשוב לזכור שילדים רואים את הדברים אחרת ממבוגרים. בעוד שמבוגרים יכולים בקלות להאשים את הצד האחר, רק לא את עצמם – והם אף עושים זאת בקלות על בסיס קבוע – ילדים ייטו להאשים את עצמם, וצריך להימנע מתחושות נחיתות והענשה עצמית שכאלו.

במידה ושורש הבעיה הוא ההורים, הם צריכים לעבור טיפול זוגי ולעבוד יחד כדי לטפל בבעיות שמערכת היחסים שלהם סובלת מהן.

ייעוץ זוגי הוא צעד חשוב בתיקון הבעיות במערכת היחסים ובבנייה של היסודות שנהרסו בזוגיות. עד שהבסיס לא ייבנה מחדש או יתוקן, כל התא המשפחתי יסבול, כולל הילדים, הרי הם מסתכלים על ההורים ולומדים מהם, והם גם מושפעים מהם מאוד.

חשוב לקבל ייעוץ זוגי או לעבור טיפול משפחתי כשיש משברים בתא המשפחתי, אם אלה משברים רגשיים או רפואיים (פיזיים או פסיכולוגיים), בעיות בתחום הרומנטי בין בני הזוג, ערעור הסמכות והמעמד של ההורים בעיניי הילדים ועוד.

חשוב לציין שלכל בעיה בתא המשפחתי יש תהליך שיכול לשים לזה סוף ולהחזיר את המשפחה למצב האידיאלי שלה, אבל זה דורש נכונות מצד כל בני המשפחה שצריכים לקחת חלק בטיפול.

כתיבת תגובה