טיפים לעיצוב משרדים ניידים

לעיצוב חלל העבודה יש השפעה גדולה על ביצועים והתפוקה של העובדים, שלא לדבר על שביעות רצון ממקום העבודה ורצון לתרום להתפתחות החברה. גם כאשר מדובר במשרד נייד לפרויקטים ארוכים או קצרים, יש חשיבות לנראות ולעיצוב של המשרד. ניתן לשדרג את מקום העבודה בהתאמה לפרויקט, לצוות ולדרישות העסק גם מבלי להשקיע סכומי עתק. לא מעט מחקרים הוכיחו כי תכנון נכון של חלל העבודה תורם לקבלת הספק גבוה יותר בכל תחום ומגזר.

משרד נייד – מה זה?

לפני שמתחילים לתכנון את עיצוב החלל, חשוב להבין מה הם בעצם משרדים ניידים. מדובר במהנים ניידים הבנויים ממכולה, שעברה ניקוי ושיפוץ יסודיים. טכנולוגיה חדשה בתחום מאפשרת יצירה של מבנים איכותיים בתוך זמן קצר ובעלות נמוכה. טווח המכירים משתנה בדרך כלל בהתאם למצב המכולה- בנייה ממכולה חדשה שלא הייתה מעולם בשימוש יהיה יקר יותר מבנייה ממכולה ממוחזרת. עם זאת, עדיין מדובר במחיר הנמוך בהרבה מבנייה של מבנה רגיל. בין אם מדובר בהקמה של משרדים ניידים למכירה או להשכרה ניתן ליצור חלוקה פנימית לחדרים, להוסיף מטבחון, שירותים, מקלחת, להתקין מזגן, מערכת תאורה, נעילה חכמה, חלונות שמש, תריסים, פרקטים, ועוד. פתרון בנייה זה הולך ותופס תאוצה בארץ בקרב עסקים צעירים וותיקים, בשל התמורה הגבוהה שניתן לקבל בתקציב נמוך יחסית.

מה הם דגשים לעיצוב סביבת עבודה מנצחת?

ארגון וסדר – סדר במשרד חשוב להתנהלות תקינה ומאורגנת של העובדים. מקום מסודר מאפשר להתמקד בעבודה ובמשימות בלי הסחות דעת מזיקות. חלל מבולגן מעמיס על המחשבה ופוגע ביצירתיות של העובדים. כדי להימנע מחלל עבודה לא מסודר ניתן להתקין בו יחידות אחסון, מדפים וארונות המותאמים למכולות. יחידות אחסון אלה מספקות פתרון איכותי ויעיל לכל פרק הזמן שדרוש להמשך הפרויקט.

מקסום אור טבעי – אור שמש טבעי מהווה משאב חשוב בכל משרד. מחסור באור טבעי יכול לגרום לדכדוך ולירידה בתפוקה. מומלץ לנצל את מקסימום האור הזמין במשרד, ולהציב את השולחנות בסמוך לחלונות. מחקרים רבים הראו עלייה במצב הרוח, בתפוקה וברצון להגיע לעבודה בקרב עובדים שזכו לחלל עבודה מואר יותר. לתאורה המלאכותית אין את אותה רמת ההשפעה החיובית שיש לאור הטבעי. במשרדי מכולה ניתן לשלוט במספר ובגודל החלונות ולתכנן את המשרד בהתאם. בנוסף, אור טבעי מאפשר לצמצם בהוצאות החשמל החודשיות של העסק.

הוספת צבע – בין אם אתם מחפשים משרדים ניידים להשכרה ובין אם למכירה, הרי שחשוב להוסיף מעט צבע למשרד. צבעים מסוימים יכולים לעודד יצירתיות ומיקוד בקרב העובדים, בזמן שצבעים אחרים מסייעים ליצירת אווירה רגועה ועניינית. ניתן לבחור בהרכב הצבעים המתאים ביותר לסוג ואופי העסק ולהפיק את המקסימום מתכונותיהם המיוחדים.

מקומות מנוחה – חשוב להעניק לצוות העובדים מקום שבו יוכלו לקחת הפסקה בזמן שהותם במשרד. מקום זה מספק לא רק יכולת להיטען באנרגיה מחודשת אלא גם במה להחלפת רעיונות, עזרה הדדית ואינטראקציה בונה בין העובדים. בעת תכנון המרחב ניתן לבדוק עם האדריכל מה הן האפשרויות המתאימות ביותר לעסק שלכם. במשרדים קטנים, ניתן להוסיף מרפסת חיצונית שתשמש כמקום להפסקה.

ריהוט מתאים ונוח – חשוב להשקיע בריהוט שישמש את העובדים במשך שעות ארוכות במשך היום. יכולת לעבוד בנוחות תבטיח תפוקת עבודה יעילה יותר ומוטיבציה גבוהה יותר להיות במשרד. עובד שלא מרגיש בנוח ינסה להימלט מהמשרד כמה שיותר מהר. סביבת עבודה נוחה אפוא, היא קריטית לקבלת תוצאות מיטביות. קיימים סוגי ריהוט שונים המותאמים למשרדים קטנים ולמשרדים העשויים ממכולות. רהיטים אלה מאפשרים להפוך את החלל לנגיש ולנעים יותר.

כתיבת תגובה