ייעוץ זוגי מביא בני זוג להחלטה

בני זוג לרוב נוהגים לשקוע בצורה הדרגתית לתוך שגרה שמונעת את התפתחות הקשר הזוגי. ייעוץ זוגי בא למנוע את המשך תהליך השקיעה הזה. מטרת ייעוץ זוגי להניע את בני הזוג למצב של פעולה, ואי קבלת המצב הנוכחי כמספק. ייעוץ זוגי משקף את המצב והופך אותו לחמור עבורם, תוך הדגשת הנזק הצפוי להם כתוצאה מהמשך היחשפות למצב ההרסני הנוכחי. ייעוץ זוגי יוצר מתח אצל בני הזוג. יועץ זוגי יביא את בני הזוג לידי תחושת חוסר סבלנות למצב הקיים. ייעוץ זוגי יעודד את בני הזוג לרצות שינוי ויציאה מהמצב הנוכחי.
ייעוץ זוגי מגביר את המתח על ידי זיהוי הכשלים
ייעוץ זוגי יברר עם בני הזוג את הדברים החסרים להם בקשר, את מה שמעיק על כל אחד מהם. ייעוץ זוגי מוצא בעיות דומות אצל זוגות רבים, אולם אצל כל זוג אופן הביטוי שלהן ישתנה. ייעוץ זוגי מגלה ששבני זוג רגישים בצורה שונה לאותו גורם מגביל; רגישות לשתיקת הבעל המתכנס בתוך עצמו, מעורבות יתר של משפחת המוצא, מאבקים על חינוך הילדים ועוד. מתבררים במהלך ייעוץ זוגי. עוצמת הרגישות לבעיות מקבלת אופי שונה בקרב בני הזוג. הצגת הכשלים והבעיות תוך כדי ייעוץ זוגי, מחמירה לרגע את עוצמת הבעיה. ייעוץ זוגי ירתום את תחושת הקושי וחוסר מוכנות להמשיך לחיות עם אותן הבעיות לידי רצון ליצירת שינוי בקשר הזוגי.
ייעוץ זוגי מביא את בני הזוג לידי החלטה
ייעוץ זוגי יציג שאלות מקשות; האם את רוצה להמשיך לחיות בצורה כזאת? כמה קשה לכם המצב הנוכחי? מה המחיר שאתם משלמים בעקבות המאבקים המתמשכים ביניכם? יעוץ זוגי נעזר בשאלות הללו לשם יצירת מצוקה אצל בני הזוג. ייעוץ זוגי יוביל את בני הזוג לתשובות לשאלות. תשובות שהן מובנות מאליהן. התשובה תהייה אנחנו לא רוצים להמשיך כך לחיות. ייעוץ זוגי באמצעות יצירת המתח, חוסר הסבלנות לבעיות מביא את בני הזוג לידי הלטה משותפת "אנחנו לא רוצים להמשיך לחיות כך". ייעוץ זוגי מקבל בשלב זה הסכמה משותפת אצל בני הזוג. אנחנו רוצים שינוי ולא רוצים להמשיך באותו אופן. בשלב הבא יעוץ זוגי מוביל אותם לידי רצון להמשיך ביחד תוך כדי יצירת שינוי שייתן מענה לצרכים של שניהם.
ייעוץ זוגי יסלול את השינוי
ייעוץ זוגי עוזר לבני הזוג לזהות את הדברים שאיתם אינם מוכנים להמשיך לחיות. לומר "לא" זאת רק חצי מהעבודה. ייעוץ זוגי יברר עמם מה "כן". מה הם כן רוצים. איך נכון להם לחיות ביחד. מה כל אחד מוכן לתרום ליצירת שינוי. ייעוץ זוגי ישמר את המתח הטיפולי כדי למנוע מכם להיות שאננים, למנוע מהם לשקוע מחדש אל שגרת היום יום השוחקת את הקשר הזוגי.

כתיבת תגובה