ייעוץ זוגי משפיע לא רק על בני הזוג

זוגות שונים עלולים להיזדקק לייעוץ לא אך ורק כאשר מערכת היחסים בינהם אינה תקינה ובני הזוג חשים איום ממשי על קיומה. פעמים רבות ייעוץ עשוי להפשיר יחסים רומנטיים שקפאו, לרענן יחסים שעייפו, להזריק דם חדש ולחזק קשר שדועך לאיטו.

ייעוץ זוגי עשוי להעשיר בני זוג בהבנות ובתובנות חדשות על אודות מערכת היחסים, לזהות בהם נושאים בעייתיים ואף הרסניים, לצייד אתכם בכלים שונים ומשונים להבראת קשר חולה ולחזק את האמונה בכוחכם להפוך את הזוגיות למנוע צמיחה אישי של כל אחד ממכם לחוד ושל שניכם בצוותא.

טיפול זוגי מתבצע במסגרת, אשר אפשר – ודאי לגיטימי- להעלות בתוכה מחשבות ורגשות, ואפילו גם ביקורת ואף טענות אלו ואחרות. המסגרת המונחית מזמנת אפשרות להידרש לבעיות שונות המעיבות על היחסים והורסות את האווירה ששוררת בבית.

הטיפול עוזר לשני בני הזוג להתוודע זה אל זה, להבין לעומק את הסיבות להתנהגות ואפילו למעשים הנעשים במסגרת הזוגית. הוא מאפשר למקד את הדברים בשורשיהם, מהמקום שממנו עשוי לצמוח השינוי.

פעמים רבות הטיפול הזוגי המשמעותי מיושם במהלך טיפול משפחתי ,  כאשר במהלכו עשוי או עלול להתברר, כי הילדים הקטנים שנמצאים בלב המערכת המשפחתית הטעונה הינם פרמטר מהותי לבחירות שונות המשפיעות על כל אחד מבני הזוג ועל הקשר בניהם.

יועצת מוסמכת בטיפול משפחתי וזוגי ומגשרת מנוסה מאפשרת לכם להקהות את הכאב שפולש לחייכם, להבין כי ניתן גם להתגרש באופן מכובד ואנושי, תוך פגיעה מזערית בילדים, לסיים פרק אחד במהלך החיים ולהתחיל פרק אחר, חדש.

עצם הקיום של הייעוץ, כתהליך – בדרך כלל מרוכז וקצר – נוטע במשתתפיו תחושה של יכולת לשלוט על החיים שלהם ולא להישלט על ידם ולחוש קורבנות של נסיבותיהם. באמצעות ליבון בעיות מהותיות המתגלעות בקשר בין בני הזוג הם עשויים לגלות ולממש את הפוטנציאל הגלום בזוגיות מאוחדת, שמאפשרת לכל אחד מתוכם להביא לידי ביטוי את צרכיו ואת הרצונות במרחב זוגי נושם, נעים ומעצים.

בשורה התחתונה: ניתן להשיא לכם אתה העצות המתאימות, הנבונות והמושכלות ביותר בעולם אבל רק אתם יכולים ונדרשים ליטול אחריות על החיים שלכם ולעשותם (הדגש, אכן, הוא על מעשים) טובים ונעימים יותר, לטובתכם ולרווחתכם.