ילד שמפריע אינו בהכרח מופרע

פעמים רבות נתקלנו באותו ילד בכיתה שהפריע תמיד או מורה אשר מתלונן/ת על ילד מסוים שהינו מפריע ואינו קשוב בשיעורים. ילד שמפריע בשיעור לאו דווקא בהכרח עושה זאת כיוון שהוא מופרע או שברצונו להציק.

לעתים התברר לנו כי הסיבה של אותם ילדים אשר הפריעו בכיתה היא הפרעת קשב וריכוז הגורמת לאותם ילדים לאבד את הריכוז והסבלנות מהר לעומת שאר התלמידים ומקשה על הלימודים והפנמת החומר הנלמד.

לכל מורה אשר מלמד בכיתה חשוב שיבחין לגבי התלמידים אותם הוא מלמד, האם מדובר בתלמיד מופרע או שמא ייתכן כי לתלמיד יש בעייה של קשב וריכוז ולהביא לידיעתם של ההורים.

ישנם כיום מכונים רבים העושים מבחנים ומאבחנים את אותם ילדים או אפילו אנשים בוגרים האם הינם סובלים מבעיות קשב וריכוז כלשהם. במידה ואובחנו כסובלים מבעיות אלו, יש הקלות ואף תרופות אותן ניתן לתת. תרופות אלו בדרך כלל ריטלין או סטרטרה שהיא תרופה חדשה יחסית. תרופות אלו באו להקל על אותם אנשים הסובלים מבעיה זו ולגרום להם להיות יותר רגועים ופחות היפר אקטיביים. לא תמיד תרופות אלו עוזרות ואף מדכאות ופוגעות באותם אנשים לכן חשוב להיוועץ עם רופאים ואנשי מקצוע המבינים בעניין ולא להתפתות גם לתרופות המגיעות ללא מרשם רופא ולעקוב אחר השפעתם על אותו אחד הסובל מהפרעות קשב וריכוז.

הפרעות אלו גורמים לאותו תלמיד או אדם בוגר לא להיות מסוגל לשבת ולהתרכז לאורך זמן ממושך ואף מקשים עליו בעת בחינות או לימוד חומר כלשהו. יש כאלו המתקשים במיוחד בשפות או מתמטיקה ומקבלים הקלות ספציפיות למקצועות מסומים כגון הארכת זמן או בחינה בעל פה ולא בכתב. כל אחד סובל מבעיה זו בדרגה שונה ובהיבט שונה.

כאשר מחליטים ללכת לאבחון, חשוב לבחור במכון מוכר אשר אישורו יתקבל גם במוסדות אקדמאיים על מנת לקבל את ההקלות לא רק בתקופת הלימודים בבתי הספר אלא גם בעתיד במוסד אקמאי ואפילו בבחינות הפסיכומטריות הנערכות לפני הקבלה למוסד האקדמאי. אבחון במכונים אלו עולה אלפי שקלים ואינו דבר זול ולכן חשוב גם לבחור במקום אמין ומוכר.