יריעות ביטומניות- פתרון איטום לטווח הארוך

 

יריעות ביטומניות- פתרון איטום לטווח הארוך

השימוש עם יריעות ביטומניות משמשים בתי מגורים, בניינים ומפעלים. הרבה בעל מקצוע ממליצים על איטום עם יריעות מסוג זה, היות והן יעילות מאוד לאיטום ארוך טווח ויסודי של קירות, גגות ורצפות. יריעות אלה, נקראות כך, על שם החומר ביטומן, הנחשב לחומר תרמופלסטי שאותו ניתן לרכך בחום גבוה. ניתן למצוא שני סוגים של יריעות ביטומניות המורכבות מפולימרים שעמן, ניתן לאטום חוץ מגגות, גם קירות ומרצפות.:יש להניח את היריעות הביטומניות בצורה נכונה ואף לוודא, כי אין שיפועים. נהוג להניח את היריעות בשתי וערב ממש כשם שנהוג להניח רעפים. יש לחתוך את היריעות בהתאם למבנה. מי שאינו יודע, יריעות אלה, המיועדות לאיטום, קיימות בשוק כבר 30 שנה וזו שיטת האיטום היעילה והנפוצה ביותר. ביטומן, הינו מוצר סינטטי שמופק מדלק. היריעות הביטומניות, מיוצרות עם חומר מגן שעשוי מסיבי פוליאסטר לא ארוגים שספוגים במסה ביטומנית.

היתרונות הטמונים ביריעות ביטומניות

רוב שיטות האיטום האחרות, דורשות איטום אחת לשנה, חוץ משיטת האיטום באמצעות יריעות ביטומניות.  יריעות אלה, הן חזקות במיוחד ועמידות בפני שריטות וקרעים וזו הסיבה שהן מחזיקות מעמד להרבה שנים. יש להחליפן בין 3 -4 שנים. יריעות אלה, מגיעות בצבע לבן, מה שמקנה בידוד טוב גם בימי הקיץ החמים. ההגנה באמצעות יריעות ביטומניות היא מקסימלית ולכן מחירה יהיה גבוה יותר, אך אתם זוכים לשקט של כמה שנים טובות לגבי איטום או חלחול של מים וכן, בידוד אופטימלי. התקן הישראלי לגבי יריעות ביטומניות, כולל הגדרה של אורך, רוחב ועובי , עמידות בחום, גמישות בקור, מתיחה, עמידות בלחץ מים ועוד. חומר הביטומן, דומה לזפת כי הוא מתחמם והופך להיות נוזלי ולאחר הנחתו הוא הופך לצמיגי כאשר הוא מגיע לטמפרטורת החדר. ישנן יריעות המתאימות במיוחד לאיטום גגות, שכן, יריעות אלה המתאימות  לאיטום הגג, מועשרות בפולימרים ועוברות תהליך נישוב שבתהליך זה, מוזרמות בועות אוויר בטמפרטורות גבוהות מה שמקנה ליריעות אלה את התכונות האידיאליות לאיטום של גגות.

כיצד לנהוג עם היריעות הביטומניות?

גם בזמן ההובלה של היריעות הביטומניות, יש להקפיד  על  מקום מוצל שלא ייגרם נזק ליריעות וייפגע בתקינותן. גם הנחת הגלילים של היריעות היא חשובה, אסור להניח גלילים אחד על השני. יש לבצע חפיפה של 10 ס"מ בין יריעה ליריעה. חברות המתמחות באיטום כמו חברת ארגמן איטום, יודעות כיתד לעבוד עם יריעות ביטומניות ובאיזה סוג יש להשתמש בכל איטום. חברת ארגמן איטום, היא בעלת ניסיון של הרבה שנים בתחום האיטום. ההתמחות של החברה היא באיטום  של מבנים ציבוריים ותעשייתיים, בתים ובנייני מגורים.

כתיבת תגובה