יתרונות של ניכיון שיקים מסחריים

בעלי עסקים רבים נמצאים לעתים במצוקת מזומנים, בלי מזומנים הם מתקשים לשלם עבור סחורות ושירותים דבר שפוגע בהצלחת העסק שלהם. לכן הם נאלצים לקחת הלוואות שונות מהבנקים המסחריים. ההלוואות הללו כרוכות בהוצאות על ריביות ועל עמלות שונות. אך לא כולם מצליחים לעמוד בתנאי הסף של קבלת הלוואה מבנק מסחרי, לכן חלק מבעלי העסקים נאלצים לקחת הלוואות מהשוק האפור. הריביות הגבוהות מאוד של לקיחת הלוואות מהשוק האפור, עלולות למוטט עסקים שלא עומדים בהחזר החובות.

לכם בעלי העסקים יש פתרון שנקרא בשם ניכיון שיקים מסחריים, זהו פתרון שמאפשר לכם לקבל עבור שיקים דחויים כסף מזומן. אתם מקבלים כסף מזומן בניכוי עמלה, שמאפשר לכם להימנע מלקיחת הלוואות מהבנקים המסחריים או במקרה הגרוע יותר מהשוק האפור.

דוגמא לעסקה

אפשר לתת דוגמא לעסקה של ניכיון שיקים מסחריים – משה הוא בעל עסק ויש ברשותו שיק דחוי בסכום של 11,000 ש"ח, מועד הפרעון של השיק הוא עוד שלושה וחצי חודשים. משה פונה אל חברה בתחום של ניכיון שיקים מסחריים, הוא מקבל תמורת השיק שברשותו 10,000 ש"ח במזומן. כעת משה איננו זקוק להלוואה מבנק מסחרי או מהשוק האפור. משה חסך לעצמו עלויות גבוהות שקשורות ללקיחת הלוואה מבנק מסחרי, ועלויות גבוהות מאוד שקשורות ללקיחת הלוואה מהשוק האפור.

יש לציין שחברה בתחום של ניכיון שיקים מסחריים, מכבדת גם שיק שחזר, בניגוד לבנקים המסחריים שאינם מכבדים שיק שחזר.

יש במדינת ישראל בערך שמונה מאות חברות בתחום של ניכיון שיקים מסחריים, הן גם מבצעות ניכיון של שיקים של אנשים פרטיים ולא רק שיקים של חברות ועסקים. לכן גם אדם פרטי יכול לבצע אצלן עסקה של ניכיון שיק, במידה והוא זקוק למזומנים באופן מיידי ומעוניין להמנע מהעלויות שנלוות ללקיחת הלוואה מבנק מסחרי או מהשוק האפור.

כל חברה בתחום של ניכיון שיקים מסחריים ופרטיים חייבת לקבל רישיון ממשרד האוצר וגם נמצאת תחת פיקוחו וזאת על מנת למנוע הסתבכות עם גורמים של השוק האפור.

יש לציין שכדאי לבדוק את העמלות של החברות בתחום, להשוות ביניהן ולקחת את ההצעה האטרקטיבית ביותר בעבורכם. ישנן חברות בתחום של שיקים מסחריים שהעמלות שהן גובות עבור שיק עם מועד פרעון שהוא רחוק זהה לעמלות שהן גובות עבור שיק עם מועד פרעון שהוא קרוב. לכן אם ברשותכם שיק שמועד פרעונו הוא רחוק כדאי לכם לפנות לחברה שבה גובהה של העמלה איננה מושפע ממועד פרעונו של השיק.

החברות שעוסקות בתחום של ניכיון שיקים מסחריים, בד"כ גם נותנות שירותי מימון נוספים ושירותי מט"ח כמו המרת מטבעות.


סיכום

מכל האמור לעיל, ברור שכדאי לבעל עסק שנמצא במצוקת מזומנים לפנות אל חברה שעוסקת בתחום של ניכיון שיקים מסחריים, ועל ידי כך להימנע מלקיחת הלוואות מבנקים מסחריים או מהשוק האפור שגורמות לסיכון של אי עמידה בהחזר חובות דבר שעלול להביא במקרים מסויימים להתמוטטות העסק שהוקם בעמל רב.


כתיבת תגובה