כיצד להתכונן לפרקי הפסיכומטרי השונים

לאחר שביצעתם הרשמה לפסיכומטרי הגיע הזמן להתכונן לבחינה הקשה, אשר תקבע במידה רבה את אפשרויות הלימוד שייפתחו בפניכם לתואר ראשון. בחינה זו הנפרסת על פני שלוש שעות ומחצית נועדה לבדוק את כישוריכם בתחומים שונים, ובמיוחד בנושאי החשיבה הכמותית והמילולית, ובידיעת השפה האנגלית. מעבר לכך, המבחן בודק את יכולתכם להתמודד עם מצבי לחץ, ולשמור על ריכוז גבוה לאורך זמן.

להתכונן לפרקי החשיבה כמותית

החלק הכמותי שבבחינה הפסיכומטרית הינו ברמת שלוש יחידות בגרות במתמטיקה, ויש להכיר היטב את תכניו ולתרגלם. שלא כמו בבחינות הבגרות, בחלק הכמותי בפסיכומטרי לא מושם כל דגש על הליך החשיבה ודרך ההגעה לפתרון, אלא רק על התוצאה עצמה. לכן, ניתן לעיתים קרובות לקצר את תהליך החישוב על ידי פסילת תשובות שאינן נכונות, ובחלק מהשאלות שרטוטים ייסעו רבות להגעה מהירה לתשובה הנכונה.

להתכונן לפרקי החשיבה המילולית

החלק המילולי מורכב משאלות העולות ברמת הקושי לאורך הבחינה, כך שמומלץ להתחיל בשאלות הקלות בכל פרק ולהשאיר את הקשות לסוף. כמו כן, מומלץ להתחיל בשאלות קצרות ולדחות לסוף שאלות עם הרבה נתונים. באופן כללי, חשוב להכיר את סוגי השאלות המופיעות בפרק זה ולתרגלן באופן אינטנסיבי. יש להשקיע זמן ממושך בתרגול אוצר מילים על מנת להטעימו בזיכרון, וניתן למצוא רשימות מילים ארוכות ורלוונטיות כמעט בכל פורום פסיכומטרי שברשת האינטרנט.

להתכונן לפרקי האנגלית

על מנת להצליח בפרק האנגלית עליכם להעשיר את ידיעותיכם בשפה על ידי חשיפה יומיומית, למשל באמצעות קריאת טקסטים וספרים, תרגול יומי של אוצר מילים ומשחקים באנגלית. חשוב לדעת כי גם אם לא הצלחתם להוציא ציון פטור מאנגלית, עדיין תוכלו לגשת למבחן אמיר או מבחן אמירם, העוסקים רק באנגלית וציוניהם מקובלים על ידי המוסדות להשכלה גבוהה.

כתיבת תגובה