כיצד לזהות פנינים אמיתיות

אופנת הפנינים חוזרת , ואיתה חוזרים כמובן גם החיקויים. יש להבחין בין פנינה אמיתית ,שהמאפיין העיקרי שלה שהיא גדלה בתוך צדפה במשך תקופה של 2-7 שנים, לבין חיקוי שעשוי מפלסטיק פשוט. הפנינים המזוייפות הן הפנינים העשויות פלסטיק, ושאינן גודלו או גדלו בתוך צדפה . ישנם כאלה הטועים וחושבים שפנינים מתורבתות  הן אינן פנינים אמיתיות. פנינים מתורבתות הן פנינים אמיתיות לכל דבר ומחירם יכול להגיע במקרים מסוימים לכדי עשרות אלפי דולרים. פנינים מתורבתות הן פנינים שגדלו בתוך צדפה, אך השתל ,שבגללו החל תהליך הגדילה של הפנינה בתוך הצדפה, הושתל בתוכו באמצעות תהליך כירורגי חיצוני , על ידי אדם .

למעשה רוב מוחץ של הפנינים הנמכרות כיום הן פנינים מתורבתות ,  של מים מלוחים או מים מתוקים . כאמור, הפנינה נוצרת על ידי כך שנכנס לתוכה גוף זר וזעיר ,והפנינה מבקשת להן על עצמה. לכן היא מפרישה חומר מסויים שעוטף את אותו הגרגיר שכבה אחר שכבה,כך שלבסוף מתקבלת פנינה. החומר אותו מפרישה הצדפה נקרא "דר" והוא מכיל למעשה סידן ברמות גבוהות ,בדומה לעצמות או קרניים. לכן, אחת ממאפייני חומר זה הוא שהוא קשה , ומעט מחוספס. על מנת לבדור האם הפנינים הם אמיתיות או לא, ישנם כמה שיטות, כאשר השיטה הנפוצה והמוכרת מכולם היא שיטן הבדיקה בשן; מעבירים את הפנינה מתחת לשן, ומרגישים את החיספוס . במידה והפנינה מזויפת, כלומר היא עשויה פלסטיק, לא נרגיש את החיספוס ,אלא נרגיש בשן משטח חלק לגמרי .

שיטה נוספת היא התבוננות במאפייני הפנינה; ראשית נבדוק : האם כל הפנינים בשרשרת הם בדיוק באותו הגודל? האם הם עגולות במאה אחוז? האם הפנינים כולן בדיוק באותו הצבע? אם התשובות לכל השאלות הללו הם כן , רוב הסיכויים שמדובר בזיוף . כמו כן פנינים לרוב אינן מושלמות וחלקן בעלי פגמים שונים . יש לזכור שפנינים לעולם לא יהיו עגולות לגמרי ,וכל פנינה צבעה תמיד יהיה שונה במעט מחברתה.

כתיבת תגובה