כיצד לחבר את בני הזוג בעזרת ייעוץ זוגי

ייעוץ זוגי מביא לחיבור ושותפות

תהליך ההתחברות של בני הזוג הינו משימה מרתקת, שאינה קלה עבורם. האדם במהותו פועל לטובת הצרכים והמטרות האישיות החשובים לו. העובר, בעודו ברחם אמו, ייקח את כל צרכיו הגופניים גם במחיר בריאותה הפיסית שלה. בינקותו יבכה וידרוש את צרכיו. ובבגרותו עלול להתלונן על מחסורו, ולא להעריך מה שניתן לו. גישה השמה את צרכיו במרכז העניינים, וממעטת לשים לב לצורכי הסביבה בצורת החיים המאפיינת אותנו כיום, ילדים מקבלים דברים רבים שלא היו נהוגים בעבר; חדר לכל ילד, טלוויזיה אישית. לרוב ניתן להם חופש פעולה, והתחשבות גדולה בדעתם. השפע בו חיים הילדים, רמת המחויבות הנמוכה שלהם לסביבה, מקטינים את רגישותם לסביבה ואת יכולתם לדאוג ולהעניק לאחרים. ישנם הורים אשר טיפחו את יכולת הנתינה אצל הילד שלהם, ואפשרו לו להיות שותף לאחריות בהתנהלות וצרכי הבית. אותו ילד בבגרותו מתחיל מערכת זוגית משלו, הדורשת שותפות והתמודדות. שם הוא עלול למצוא את עצמו מתקשה להסתגל למצב החדש.

ייעוץ זוגי יוצר שינוי תפיסתי

בני הזוג אמורים לעבור תהליך התחברות בו הם לומדים להיות שותפים התומכים זה בזו. תהליך ההתאהבות הראשוני מאוד עוזר להם להידבק. עם ירידת עוצמת ההתאהבות הם יתקשו למצוא את הדרך לשמור על עוצמת הקשר ביניהם. איך עושים זאת? איך מלמדים את בני הזוג להתחבר? ישנם דרכים רבות לחבר שני דברים שונים. בעולם הפיסיקלי אפשר לחבר שני דברים בצורות שונות: הדבקה, קשירה, ערבוב, התמוססות, יצירת אמולסיה….

כל הדרכים הללו אינם אידאליות. בכולן נשמר בצורה זו או אחרת אופיים הנפרד של שני הדברים שחוברו להם. רצוי שהחיבור הזוגי לא יהיה רק מתוך קשירתם לילדים, מתוך התערבבותם זה בחיי זו, מתוך הדבקות הנובעת מהצרכים שלהם. ייעוץ זוגי ישאף להביא את בני הזוג לחיבור מהותי. חיבור חזק יותר שיאפשר להם לרצות להיות ביחד לשנים רבות, גם אם הילדים גדלו, גם כאשר הצרכים משתנים.

ייעוץ זוגי לחיזוק מיומנות האהבה

אהבה במהותה הינה טבעית. התחושה זורמת מתוך האדם אל מי שיקר לו. הלב נפתח ולרוב זה קורה לבד. אנשים מעניקים אכפתיות ודאגה לאדם אותו הם אוהבים. מיומנות האהבה טבעית אך מוגבלת אצל אנשים רבים. ישנם כאלה שלא ראו בביתם דוגמה טובה, ישנם כאלה שחסמו את עצמם מלאהוב אחרים, יהיו כאלה שלא יודעים מה זאת אהבה בכלל. ייעוץ זוגי ילמד את אומנות יצירת האהבה וכיצד לשמר אותה. ייעוץ זוגי ידגיש את הרעיון שמאורי האהבה ישנה נתינה. בני זוג העסוקים בלדאוג לצורכי האחר, מגלים עם הזמן רגישות ואכפתיות רבה אליו. אומנות הנתינה ניתנת לחיזוק והשבחה, לאורך השנים הרבות בהם בני הזוג חיים ביחד. ברמות הגבוהות ייעוץ זוגי ילמד את בני הזוג להעניק מבלי לצפות לקבל. בנוסף, ללמוד לקבל את בן הזוג מבלי לרצות לשנות אותו.

ייעוץ זוגי עוזר לשימור החיבור

ההתחברות המוצלחת המתרחשת במהלך ייעוץ זוגי, מאפשרת פריחה מחודשת במערכת היחסים. חשוב לשמר אותה ולהימנע משאננות מחודשת, וכניעה לשגרה בחיי היום יום. חשוב לחדש את האהבה באמצעות מחוות של רצון טוב ואכפתיות מצדם של בני הזוג. בשלבי הייעוץ המתקדמים יועץ זוגי יברר אילו פעולות מוצלחות נעשות על מנת לשמר את הקשר וכיצד ניתן להפוך אותן להרגל יומיומי.

כתיבת תגובה