כיצד ניתן להרחיק יונים משטח הבית?

 

 

יונים הינם דבר נחמד ויפה כאשר נתקלים בהם בכיכרות שונים, ברחוב כאשר מאכילים אותם או כאשר הם מתעופפים להם ברחבי השמיים, ישנם אף יונים ממש יפות אשר מושכות את העיניים ואת מלוא תשומת הלב. אך כאשר יונים אלה מגיעות אל המרחב הפרטי והביתי שלכם, הנחמדות שלהם מתחלפת במטרד ואין סוף הצקות הכוללים בין היתר, רעשי קינון, לכלוך וריחות ממש לא נעימים.

במאמר זה נסקור את שיטות הפעולה וכן את מגוון האפשרויות העומדות בפניכם בכדי שתוכלו להרחיק את היונים המטרידות בבטחה מביתכם.

 

לפני שאתם ממהרים להתעצבן ולהתייאש מהמצב העגום הזה אליו נחשפתם, חשוב להבין שהרחקת יונים איננה דבר חד פעמי, גירשתם וזהו. זה לא עובד ככה. מספיקה פעם אחת ליונה לקנן בשטח הביתי שלכם בשביל לגרום לה לחזור ולקנן שוב, המקום חמים, נוח ומוכר בשבילה. כמו כן, בדרך כלל היונה תביא עימה יונים נוספות אשר ישמחו לקנן אצלכם והמטרד רק ילך ויגבר. לכן, חשוב מאוד לדאוג להרחקת יונים מקצועית ואפקטיבית מראש, ולא לזלזל בזה.

 

מומלץ לשים לב לגבי מוצרי הרחקת יונים שחברת הרחקת יונים מציעה לכם. שמוצרים אלו אכן מיועדים להרחקת היונים וחלילה לא לפגוע בהם. האמצעי היחיד שיכול לפגוע ביונה, הוא דוקרנים מפלסטיק. הגובה הממוצע של הרגליים שלהן הוא בסביבות 8-7 ס"מ, ובגלל שגובה דוקרנים נגד יונים אלו הוא בין 9-8 ס"מ, היונים יכולות לקנן בין הדוקרנים האלו, ואז סביר להניח שהם יפצעו. לעומת זאת, הגובה של דוקרני נירוסטה הוא בין 12-11 ס"מ, וביניהם היונה לא מצליחה ללכת, ולכן הם גם יותר הומאניים וכן אפקטיביים יותר להרחקת יונים. קיימים מקרים, בהם אם היונה כבר קיננה בעבר באזור שלכם, היא יכולה לשים זרדים על הדוקרנים ולהניח את הקן שלה עליהם באין מפריע. לכן, מומלץ מראש בשלבי שיפוץ או בנייה להניח דוקרנים כאלו מראש.

 

מוצרי הרחקת יונים – במה כדאי להשתמש ובמה לא?

בין המוצרים להרחקת יונים הקיימים בשוק, ישנם כאלה אשר יעילים יותר ויעילים פחות. נסקור תחילה את אלה היעילים פחות ונמשיך הלאה להמליץ לכם על המוצרים היעילים והאיכותיים אשר יבטיחו לכם הרחקת יונים לצמיתות. המוצרים הפחות יעילים להרחקת יונים, הינם, דחלילים המתחקים לעורבים למיניהם, וכמו כן אמצעים אלקטרוניים שונים למיניהם המשדרים תדר שנועד להציק ליונים. פתרונות אלו עושים את העבודה בתחילה, אך לאחר שלב מסוים היונים לומדות להתרגל אליהם, ולכן הם לא באמת אפקטיביים.

 

הפתרונות היעילים יותר, הינם, רשתות להרחקת יונים, דוקרנים נגד יונים וקפיץ מקפיץ. בחירה באחד מהם תהיה בהתאם למיקום הנדרש להם. רשתות, יתאימו בעיקר לחללים גדולים כמו מסתורי כביסה וחללים פתוחים. רשתות אלו מהוות בעצם מעין מסך אשר חוסם את היונים ומונע מהם גישה להתעופף ולהתיישב בשטח בהם הם פרוסות ונחשבות לאמצעי הכי אפקטיבי. דוקרנים, יתאימו לקצות גגות ועל אדני חלונות. נזכיר שוב שהסוג המומלץ והיעיל יותר הוא דוקרנים מנירוסטה. קפיץ מקפיץ מתאים לקצה גג, מעל הגג, מעל אדני חלונות ולמעקות של מרפסות שמש.

כתיבת תגובה