כיצד עובדים מהבית?

כאשר עובדים מהבית הן עובדים שכירים והן עצמאיים יש להציב כמה כללים על מנת שהעבודה מהבית תישאר בגדר "עבודה מהבית" ולא "עבודה לבית". במאמר זה ניתן עצות לעצמאיים ושכירים העובדים מהבית.

גבולות – יש לייחד חדר \ שטח עבודה, הנמצא באזור שקט של הבית כדי ליצור הפרדה בין החיים הפרטיים לחיי העבודה. א. הפרדה זו תיצור הבנה אצל בני הבית (ילדים), כי אזור זה נמצא מחוץ לתחום. ב. הדבר נכון יותר אצל עצמאי, ההפרדה חשובה גם במישור המיסוי. עוסק מורשה רשאי להכיר בהוצאות ייעודיות לעסק מתוך כלל ההוצאות הביתיות. כך לדוגמא הוא רשאי להכיר בשטח העבודה ובהוצאות הנלוות לו.ג. כאשר מדובר בעבודה הכרוכה בקבלת קהל, ההפרדה הופכת להכרחית ורצוי, במידת האפשר שתהיה כניסה נפרדת.

הפרדת שעות – יש קבוע שעות לעבודה. על מנת שהשהייה בבית לא תהפוך לעבודה בבית במקום לעבודה מהבית. הפיתוי הרב לבצע עבודות ביתיות שונות (סידור, הכנת אוכל, כביסה, שנת צהריים) הינו רב. יש לעדכן את בני הבית והקרובים, באיזה שעות אינכם זמינים עבורם.

ל"צאת לעבודה" בבית – יש להתנהג כאילו אנו יוצאים למקום עבודה שמחוץ לבית (להתלבש בהתאם, להתגלח \ להתאפר וכו'). התחושה, שיוצאים לעבודה חשובה גם בעסק ביתי. אם תתארגנו (עד כמה שאפשר) בהתאם, תרגישו שאתם בעבודה וגם הלקוחות והספקים שלכם יחשבו שאתם בעבודה. אם תעבדו בפיג'מה / בתחתונים, לא מגולחים או לא מאופרות, באופן בלתי מודע תנהגו כך וגם הלקוחות והספקים שלכם יחושו זאת.

שמירה על שקט – בזמן העבודה בבית יש לוודא כי הילדים לא מסתובבים בקרבתכם, בן/ בת הזוג לא יעבדו בסמוך ושהשכנה לא תדרוש בשלומך מהחלון ממול. אלו הן הפרעות, המסיטות את תשומת הלב ממהות העבודה.

Look&Feel – גם עסק ביתי צריך להתנהל כמו כל עסק עם משרד. משמעות הדבר היא כי נדרש:

א. להפריד בין האי מייל העסקי לפרטי. יש הבדל במיצוב בין אי-מייל ב- gmail ,  Yahoo , אשר הינו ללא עלות לבין אי-מייל הנושא את שם העסק והינו בתשלום (לא מהותי).

ב. להפריד בין הטלפון הפרטי לטלפון העסקי. לא רצוי שהילד הקטן יענה לטלפון של הלקוח ויצעק "אמא / אבא…טלפון… ".

ג. להפריד בין המחשב של העסק למחשב של הילדים.

ד. יש לנהל חשבון בנק נפרד הן לעסק והן למשפחה, על מנת לא לערב בין הכנסות והוצאות העסק והמשפחה.

ייעוץ – קבלו ייעוץ מגורמים מומחים בכל תחום בו אתם מרגישים שאתם פחות חזקים. קבלת הייעוץ יכולה לפתור בזמן קצר נושאים, שיהפכו בעתיד לבעיות אסטרטגיות. הייעוץ הינו קריטי בעסק מהבית בשל החוסר בהיזון חוזר.

פגישות– כאשר יש לכם פגישות,  השתדלו לצאת מהבית, זה יעשה לכם טוב (כי אתם כל היום ספונים בביתכם) ויציג אתכן/ם באור מקצועי יותר בעיני לקוחותיכן/ם.

התרעננות –חפשו את הסיבות לצאת מהבית! בסעיף הקודם הזכרנו את הפגישות עסקיות, בנוסף השתתפו בהשתלמויות, כנסים, וכל אירוע שיוציא אתכם מהבית ויקדם אתכם עסקית.

מחשוב – מחשוב מתאים, תקין ומתקדם חשוב בכל עסק, אולם על אחת כמה וכמה בעסק ביתי. עליכם לשדר מקצועיות ורצינות. כלי מחשוב מתאימים ישדרו את המסר הרצוי לגופים עמם אתם עובדים.

ספרות מקצועית וניהולית– עדכון מקצועי חשוב על מנת להתפתח מקצועית. עליכם לשמור על רמה מקצועית נאותה ולהתעדכן בכל הטרנדים החשובים בתחום עיסוקכם בפרט ובניהול בכלל, זאת בעיקר לנוכח החשיפה הנמוכה יחסית לגורמים מקצועיים שונים.

תוכנית עסקית –אצל עצמאיים הכינו תוכנית עסקית, תקציב ותזרים לשנה הקרובה לפחות. התוכנית העסקית דרושה הן לעסק קיים והן לפני הקמת העסק. התוכנית העסקית תוכיח לכם עד כמה אתם מאמינים בעסק, תתווה לכם דרכי פעילות ותאפשר לכם לחזות מהי ההשקעה הדרושה.

כתיבת תגובה