כלי עבודה וציוד של מנעולן

מנעולן בפעולה

הכירו את המנעולן

לא הרבה אנשים יודעים מה בדיוק המנעולן עושה וברוב המקרים הם מתבלבלים בינו לבין פורץ מנעולים .אמנם פורץ מנעולים הוא זה שאנו קוראים לו בשעת צרה אך יכול להיות שאותו אדם גם מוכשר להיות מנעולן וכלל לא ידענו. ההבדל ביניהם הוא שמנעולן מנוסה יותר מפורץ מנעולים, הוא יודע כיצד לשכפל מפתחות, יודע כיצד לתקן צילינדרים ישנים וגם בקיא בכל מנעולי הקפיץ ומנעולי הרכב השונים. למנעולן יש יכולת לתקן כל מנעול והידע שלו בא לידי ביטוי בכל סוגי הדלתות כולל דלתות של רכבים ואמנם יש לו כלי פריצה רבים, ובאופן כללי כלים שעוזרים לו בכל משימה שגרתית, אך מנעולן מנוסה מכיר מספיק שיטות כדי לפתור חלק מהמקרים השגרתיים ביותר.

מהם כלי העבודה והציוד של מנעולן?  

  • הציוד שאתו עובד מנעולן ביום יום שונה מהציוד שהוא עובד אתו בשעת חירום. עבודתו השגרתית של המנעולן היא בדרך כלל בחנות מנעולים או כלי פריצה, או שהוא מבצע עבודות שגרתיות של בדיקת מנעולים, החלפת צילינדרים תקולים או ישנים ועוד. לצורך ביצוע העבודות הללו המנעולן משתמש בכלים שמוכרים לכולנו כמו מברגים בכל מיני סוגים, מפתחות שבדים במקרה וצריך להפעיל כוח עם כלי מתכת גדול וכמובן מד מטר למדידה.
  • לצד כל הכלים הפשוטים הללו ניתן לראות כלים שגם משמשים לפריצה וגם משמשים לתיקון אך אינם נפוצים לאדם הפשוט או לבעלי מקצוע אחרים. למשל, אחד הכלים של המנעולן נקרא אקדח דגדוג. אקדח דגדוג פותח את הצילינדרים ומזיז אותם לכיוון הרצוי ביעילות ובמהירות מה שלא יכול להתבצע באותה דרך באופן ידני. לצד מכשירים משוכללים כאלו ניתן למצוא גם מכשירים די פשוטים כמו כרטיסי פלסטיק, ממש כמו אלו של ה-ויזה או של רישיון הנהיגה, כדי לפתוח דלתות טרוקות שננעלות אוטומטית.

מאיפה ניתן לקנות את כל הציוד לעבודת המנעולן?

כל הציוד שהוזכר לעיל וציוד נוסף כמו חולצי צירים,  כלי פריצה למכונית וקאטר לפתיחת מנעולי קפיץ ניתן לרכוש בחנויות עשה זאת בעצמך או חנויות מנעולים. בחנויות הללו תוכלו גם לקבל תדריך קצר כיצד לפתוח מנעולים או צילינדרים תקולים וגם הסבר על החברות והמותגים השונים.

כתיבת תגובה