כל מה שרצית לדעת וו גרירה ולא העזת לשאול

בשביל מה צריך וו גרירה?
הוו משמש לגרירת רכב במקרה והוא נתקע ויש צורך בחילוץ מהשטח. בנוסף, ניתן לחבר אליו  עגלה נגררת המיועדת לכמות ציוד מאסיבית. אם אתם חובבי ספורט אקסטרים וים, ניתן להעמיס נגרר עם אופנוע ים שכנראה יש בבעלותכם. במידה ואתם חובבי טבע ויש לכם אורוות סוסים, ניתן גם לחבר לוו העמסת נגרר לסוסים. אם אתם חובבי טיולים ויוצאים לכבוש את כל ישראל, הרי שתוכלו לחבר קרוואן אל וו גרירה שהתקנתם ברכב שלכם.

האם כל אחד יכול להתקין וו גרירה?
לא כל אחד יכול להתקין וו גרירה לרכב. ניתן להתקינו בכל מוסך המתמחה בעבודה מסוג זה. מאחר והתקנת הוו מחייבת לעיתים עבודות חשמל על מנת לקשר את מערכת הבלמים לנגרר ואת תאורת הפנסים האחוריים שלו הרי שתוכלו להבין מדוע מוסך הוא דבר נחוץ. כמו כן המוסך שמתקין לכם את הוו דואג לכך שתוכלו לעבור את הבחינה הנערכת מטעם משרד הרישוי על מנת לרשום את התוספת ברישיון הרכב כדרוש בחוק. חשוב לדעת שהתקנת הוו חייבת להתבצע על ידי מומחה המוסמך לכך, אחרת לא רק הציוד שלכם עלול להיתלש ולהיפגע אלא גם בטיחותכם מוטלת בספק. עדיף להיות בטוחים ולשלם כסף למקצוענים מאשר לחסוך בו ולהיפגע.

על איזה רכבים ניתן להתקין וו גרירה ?
ישנם ווי גרירה המיועדים לסוגי רכבים שונים. לא יתקינו בהכרח אותו וו לטנדר, למשאית, לגי'פ או לרכב פרטי. כיוון שלכל רכב יש שימוש אחר, ההנחה היא שיהיה גם שימוש שונה לוו הגרירה. לכן כל כך חשוב לבדוק שאכן מתקינים לכם וו שאכן מתאים לרכב שברשותכם או שמדובר בוו שעובר התאמה. בכל מקרה חשוב שתוודאו שיש התאמה לתקנים ולהוראות היצרן.

היכנסו למידע נוסף בנושא נגררים לרכב
האם יש אפשרות להסיר וו גרירה מהאוטו במידת הצורך?
יצרניות הרכב מודעות לדרישה הקיימת בקרב הצרכנים לוו גרירה לרכב. לכן  בעת הייצור הן מקפידות על הכנת נקודות שאליהן מוסכים מורשים מטעם משרד התחבורה יוכלו לחבר אל הרכב את הוו. לכן אין כל צורך בריתוך. הוו מתאים באופן מושלם לרכב שלכם ולכן יהיה עמיד לאורך זמן ולא תצטרכו לחשוש שמא יתפרק לכם. הסרת של וו גרירה אפשרית רק על ידי מוסך המוסמך לכך. רק כך תוודאו שאין שהרכב שלכם לא יפגע.

האם וו גרירה לרכב בחו"ל זה כדאי?
רכב בחו"ל מוסיף למטיילים נוחות וממד חוויתי נוסף. כיום תיירים רבים נוהגים להשכיר רכב כשהם יוצאים לנפוש אבל רבים מהם מתלבטים האם לבקש רכב עם וו גרירה או לא. ההתלבטות נובעת מחישובים כלכליים בעיקר אל מול חישובים תועלתניים. אמנם אכן מדובר בתוספת כסף אך הנוחות בדרך כלל מנצחת. זאת כיוון שוו הגרירה מאפשר העמסת ציוד שטח במיוחד לחובבי הקמפינג.