לא נפסיק לשיר: על טרנד השירה בציבור

בין אם נולדנו לפני קום המדינה, גדלנו וצמחנו בה בשנות החמישים והשישים או נולדנו לדור ההייטק, יש דבר אחד שמחבר בין כולנו – המוזיקה שלנו. המוזיקה הישראלית מבטאת את מי שאנחנו, לא משנה באיזו שנה נולדנו כאן. לכן לא פלא שאחד התחביבים הפופולריים ביותר בקרב ישראלים גם היום הוא שירה בציבור והשתתפות בערבי מוזיקה עם מיטב השירים של המוזיקאים הגדולים שלנו.

הטרנד הזה, של חזרה למפגשי שירה בציבור משותפים, סוחף אחריו לא רק חובבי מוזיקה ישראלית ותיקים, אלא גם צעירים שמחפשים לבלות בערבי שירה בציבור בתל אביב והסביבה ועושים זאת דרך קבע, כחלק מבילוי יום שישי או אפילו במקום גיחה למועדוני הדאנס או ישיבה בפאבים.

ערבי שירה בציבור מתקיימים בצורה מסודרת במקומות רבים בתל אביב והסביבה, וניתן להגיע אליהם מבלי להירשם מראש, לתפוס שולחן ולהנות מערב שכולו מוזיקה ישראלית, שירה מקומית והרבה מצב רוח טוב.

למה דווקא שירה בציבור?

שירה בציבור אינה דורשת מאיתנו הכנה כלשהי, ולכן היא מספקת בילוי מיידי וסוחף – גם אם אנחנו לא זמרים מדופלמים. גם מי שלא מכיר את כל השירים היפים שיש למשוררנו להציע, יכול לעקוב אחר המילים באמצעות שירונים שמחולקים למשתתפי האירוע וכך ללמוד שיר נוסף מתוך הרפרטואר הישראלי.

שירה בציבור מחברת בין אנשים, מחבקת טיפוסים בעלי דיעות שונות, אהבות והעדפות שונות. היא מתאימה לבילוי בכל גיל ובשורשיה קסם מיוחד שמזכיר לנו שפעם היה פה שקט יותר, בלי צלצולי טלפונים ניידים, מחשבים בכל מקום וכבישים עמוסי פקקים.

השירים היפים, המוזיקה הטובה, הזמרים שמפעילים את הקהל, השתייה המוצעת במקום והאוכל שמלווה לעיתים ערבי שירה בציבור מספקים בריחה מהיומיום. ערבים אלו לא דורשים שום הכנה והדבר היחיד שצריך לעשות כדי להתכונן לערב שכזה הוא לחפש אחר מועדון המציע שירה בציבור בתל אביב והמרכז אליו חובה להגיע עירניים ועם הרבה מצב רוח טוב.

אם עברנו יום קשה ואנחנו מחפשים פורקן, ערב נעים של שירה יספק לנו מקום לפרוק את כל העצבים ולהיזכר בדברים היפים שיש בארץ הזאת – נופים ירוקים, אהבות גדולות ומוזיקה נפלאה שלא נשכחת גם שנים רבות אחרי שנכתבה.