לימודי אימון אישי – רקע

לימודי אימון אישי נכנסו לתודעה הציבורית בצורה משמעתית בעשור האחרון. גישת אימון אישי החלה להתפתח בארה"ב כחלק מרעיונות ליצירת מצוינות ניהולית וארגונית. גישה אימונית שחדרה לישראל בהמשך, למרות גישה חשדנית שהייתה בקרב אנשי מקצוע טיפוליים כלפי אנשים שרצו לעבור תהליך אימון אישי. לאחרונה נראה שהמגמה השתנתה עד כדי כך שפסיכולוגים ומטפלים רבים עברו לימודי אימון אישי, ומציגים את עצמם כמאמנים בנוסף להיותם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים התנהגותיים וכדומה.

לימודי אימון אישי – תפקיד המאמן

גישות שמרניות בעבר שהנציחו את המוכר והידוע, מתחלפות היום בתפיסה הבאה לאתגר את האדם. ישנה צפייה מתמדת להתפתחות והתחדשות בתחומים שונים. נמצא את הצורך להגיע לרמות מיומנות גבוהות יותר  מול הקריירה המקצועית שלנו, היכולת להיות הורה מחנך, מיומנות בלהיות בן זוג ושותף ובתחומים רבים נוספים. אנחנו חברה שאינה שוקטת על השמרים, באה ומצפה כי האדם יהיה במקום טוב יותר עם הזמן. מאמן אישי יבחן את תחומי החיים השונים אצל מי שמגיע אליו לתהליך אימון אישי ויברר עימו היכן הוא רוצה לאתגר את עצמו. לעיתים מתאמן ירצה לשפר תחומים רבים. באמצעות לימודי אימון אישי, מאמן אישי מקצועי ידע להימנע מתהליך התפזרות ויבחר את המטרה האימונית שתלווה את האימון. מטרה אותה מאמן ומתאמן ירצו לקדם.

לימודי אימון אישי – השינוי בתודעה

לימודי אימון אישי והצורך במאמנים עלה עם השנים בעזרת תוכניות טלוויזיה אשר בחרו להראות תהליכים אימוניים ולחשוף את הקהל לתוצאות וליעילות של אימון אישי. נראה שהמוכנות לעבור תהליך אימוני קיימת בציבורים רבים ועוברת את המוכנות לעבור תהליכים טיפוליים, שמקומם הולך ומתמעט באופן יחסי בקרב מי שרוצים לעבור שינוי בחייהם. אימון אישי נכנס לתודעה של אישי ציבור, ראשי עיריות וגורמים בכירים רבים המבקשים להיעזר בשרותיו של מאמן אישי על מנת להצליח טוב יותר בתפקידיהם.

לימודי אימון אישי – תהליך אישי

מאמן אישי לעתיד, עובר במהלך הכשרת לימודי אימון אישי חשיפה לכלים שניתנים לו במהלך לימודים.  התלמיד לומד תאוריות המהוות את הבסיס לגישת אימון אישי. תוך כדי הדגמות והתנסות חוויתית אישית,  מאמן לדרך לומד כיצד לאמן אחרים בעזרת אימון אישי. גישת אימון מעשית שכזאת מחברת אותו לחומר הנלמד וממחישה את התהליך עצמו.

לימודי אימון אישי – למי אפשר לתת אימון אישי?

בסוף הכשרת לימודי אימון אישי, מאמן אישי ייתן קואוצינג – אימון אישי למגוון אוכלוסיות בהן עסקים קטנים הרוצים לצמוח או לצאת ממשבר, אנשים אשר רוצים לקדם את המטרות שלהם, מי שרוצים לעשות שינוי מקצועי בחייהם, כאלה שרוצים להצליח טוב יותר בזוגיות ובמשפחה, ולמעשה כמעט כל צורך שיכול להיכנס לתוך מסגרת אימון אישי.

לימודי אימון אישי יתאימו לאדם שאוהב לעזור לאחרים ומוכן לאתגר ולהביא אותם למטרות שלהם. אותו אדם, חשוב שתהיה לו את התעוזה לצמוח ולהתפתח בעצמו, וממקום שכזה יהיה לו יותר קל להצמיח אחרים. גם אתם יכולים לקבל מכלול כלים אימוניים בתהליך פשוט של לימודי אימון אישי.

כתיבת תגובה