לימוד אנגלית ברחובות – חלקה השני של הכבה

אבל לימוד אנגלית ברחובות אינו בהכרח דבר טוב. לטענת מורה לאנגלית שאיתו התייעצנו התופעה מוכרת אבל יש בה לא מעט מוקשים. הוא מציין כי לא מדובר באנגלית פר-אקסלנס. אם תיקחו למשל את ה-הכנה למבחן אמירם או לימוד לבגרויות, לא נראה שפה דלה כל כך כמו שבאה לידי שימוש במדיה. הוא מציין ומצביע על הרשת כמקור טעויות בלתי נלאה.

קחו למשל את האינטרנט, כאן מדובר בבליל מסוים שרק עם הכוונה טובה התלמיד יוכל ללמוד אנגלית. ברשת אלפי פורומים הכוללים טעויות לא מעטות, זהו סממן מוכר של אותו לימוד אנגלית ברחובות. אנו נתקלים לא מעט בטעויות קשות ובהן שגיאות כתיב, שגיאות דקדוקיות ועוד. זהו המונח המוכר יותר של לימוד אנגלית ברחובות, הוא מציין ואומר עוד כי למרות כל זה, ניתן בהחלט לשפר את המצב.

תלמידים שלמדו במקום מסודר, כך לטענתו, יוכלו לזהות את הטעויות שברשת. לימוד אנגלית ברחובות יכול להיות משעשע הוא טוען, רק אם עושים אותו בצורה נכונה. לימוד אנגלית ברחובות יכול לדחוף את התלמיד גם לקריאת עיתונות טובה. יש לא מעט מגזינים באנגלית המוצעים בכל חנות ספרים ובכל דוכן עיתונים כזה או אחר.

לימוד אנגלית ברחובות בצורה כזו, לאחר שנעשה על ידי מורה כהכנה לבגרות או כ-הכנה למבחן אמירם למשל, הופ את העניין לאיכותי ומרתק יותר לתלמיד. כך הוא יכול לעמוד על לא מעט טעויות ולהקדיש את השפה האנגלית לקריאת חומרים אקדמאיים כמו גם לקריאת תוכן ענייני הקרוב לעולמו: ישנם לא מעט מגזינים המוקדשים לתחביבים מסוימים כמו טיסנים, שח-מט, ספורט, אופנה ובעצם מה לא.

לימוד אנגלית ברחובות בצורה כזו מקבל משמעות שונה. חשוב כאמור להעניק לתלמיד את הכלים איתם יוכל להבחין בין לימוד אנגלית ברחובות לבין לימוד אנגלית אחר.

כתיבת תגובה