לפני שמזמינים טכנאי מזגנים או קונים מזגן חדש

כשהמזגן לא עובד, אנחנו נוטים מיד להילחץ, ומתחילים כבר לחשוב על מזגן חדש- איזה נקנה ואיפה נקנה וגם בכמה. אבל לפני שנלחצים וקונים את המזגן הכי חדיש והכי יקר, כדאי קודם גל לבדוק כמה דברים.

הפתרון הכי זול למזגן שלא עובד הוא לבדוק אותו במו עצמכם. אנחנו כמובן לא מדברים על פירוק המזגן או בדיקת הקופסה שלו שנמצא מחוץ לבית. אנחנו מדברים על דברים הרבה יותר פשוטים:

1. אם המזגן בכלל לא נדלק, הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק זה השלט. יכול להיות שהבטריות שלו נגמרו, אז תוציאו את הבטריות הריקות, שימו במקומן חדשות ונסו שוב להדליק את המזגן. אם המזגן עדיין לא נדלק, אולי משהו בחיבורים של השלט לא תקין. אם יש לכם שכנים או חברים עם מזגן ושלט בדיוק כמו שלכם, נסו לבדוק מה קורה כשאתם מנסים להפעיל את המזגן בעזרת השלט שלהם. אם נדלק, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להזמין מהחברה של המזגנים שלט חדש. אם האחריות עדיין בתוקף, בדקו אם היא מכסה גם את השלט.

2. אם המזגן פועל אבל לא מקרר או מחמם מספיק, שימו לב שמישהו לא כיוון את המזגן לפונקציות אחרות, שכמובן משפיעות על העוצמה והאופן שבו המזגן פועל. במידה והמזגן בדיוק כמו שאתם רגילים ואוהבים, אבל הוא לא מחמם או מקרר מספיק, נסו לנקות את הרשתות, וזה משהו שכל טכנאי מזגנים בצפון יכול לומר לכם, ואפילו יהיה אחד הדברים הראשונים שהוא יציע לכם לעשות, כי יכול להיות שהרשתות מלוכלכות וחסומות, וזה משפיע על הביצועים של המזגן.

כל הדברים האלה בוודאי נשמעתם להרבה מכם מגוחכים, אבל כבר קרו מקרים מעולם, והרבה אנשים הרגישו נבוכים אחרי שהזמינו טכנאי מזגנים בחיפה שיבוא אליהם הביתה והוא גילה שהפתרון לבעיה פשוט ומהיר וזול.

אם עברתם את השלבים האלה, ונראה שהכל תקין, אז כבר צריך להזמין טכנאי שיעשה בדיקה מעמיקה ומקיפה יותר, וימצא את התקלה. הביקור של הטכנאי יעלה לכם בערך 150 שקלים (אולי יותר בחודשי הקיץ החמים), ועלות התיקון משתנה בהתאם לתקלה. אם נמצאה תקלה שעלות התיקון שלה היא 4 ספרות, אולי כדאי להתחיל לחפש מזגן חדש. תוכלו למצוא מזגנים בצפון של מבחר חברות, עם התקנה או בלי, אבל הכי חשוב שתהיה אחריות.

כתיבת תגובה