מדידות ארנונה – בונים בית לבד

סוף סוף יש לכם את הכסף כדי לעבור לגור בבית משלכם, ולעזוב את הבית של ההורים. אין תחושה נפלאה יותר מזו; תחושה של עצמאות בהתגלמותה.

יותר נפלא מהתחושה של העצמאות, היא התחושה של מגורים בבית חדש לגמרי, שעדיין לא גרו בו ושאתם בונים בעצמכם, בדיוק כמו שאתם רוצים וכמו שתמיד חלמתם. עם זאת, בניית בית מהתחלה ועד הסוף היא לא עניין פשוט; מדובר בתהליך ארוך מאוד, שכרוך לא רק בתכנון של מראה ועיצוב הבית, חלוקה של החדרים ועוד, אלא גם בעניינים ביורוקרטיים כמו מדידות ארנונה ומסירת הנתונים לעירייה.

לפני שמתחילים לתכנן את הבנייה של הבית, השאלה החשובה ביותר היא מה כדאי לעשות קודם? האם ליצור שרטוט של הבית כמו שרוצים שהוא ייראה ומשם להתחיל להוריד או להוסיף לו שטח לפי תשלום הארנונה הצפוי? או שאולי כדאי להחליט כמה שטח רוצים לבית, וכמה ארנונה מוכנים לשלם כל חודשים, ולפי שטח זה לתכנן הכל?

אנחנו ממליצים להחליט קודם כל על השטח, בהתאם לסכום שאתם מוכנים לשלם כל חודשיים עבור הארנונה. לשם כך אתם צריכים מהנדס אזרחי שהוא מודד מוסמך ויכול למדוד עבורכם את שטח האדמה שאתם יכולים לנצל עבור הבנייה של הבית. קחו בחשבון שאם אתם רוצים בית עם יותר מקומה אחת, השטח שעליו גובים מכם ארנונה כולל את כל הקומות, למרות שהבנייה היא לגובה.

ועכשיו מגיע שלב החלוקה לחדרים. היות ואתם משקיעים הרבה בבית חדש, אנו מניחים שאתם מתכוונים לגור בו שנים רבות. על כן, קחו בחשבון ראשים שיתווספו בעתיד. אם אתם זוג נשוי, בוודאי יש לכם ילדים או שאתם רוצים להביא ילדים בקרוב, על כן תצטרכו לפחות עוד חדר שינה נוסף מלבד שלכם.

כדאי לתכנן את חלוקת החדרים ככה שאפשר יהיה לשנות אותה בקלות ובמהירות, ובעלות כמה שיותר נמוכה, אם יהיה בכך צורך. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא להפריד בין החדרים השונים, ולכל הפחות בין חדרי השינה, בעזרת קירות גבס. בשיטה הזו, הקירות שסוגרים את הבית הם קירות רגילים, ואם זה אפשרי, כל יתר הקירות יהיו מגבס.