מדריך לעיצוב תפריט למסעדה

ישנם מספר גורמים המשפיעים על חוויית האירוח הכללית במסעדה: העיצוב, הניחוחות, מקצועיות הצוות, האווירה, האוכל וכמובן התפריט. הפרט האחרון יכול להיות חשוב יותר ממה שאנשים לרוב חושבים. אז נכון, האינטרקציה שלנו עם התפריט היא קצרה יחסית והרבה פעמים אנו שוכחים אודותיו עד סוף הערב. עם זאת, ההשפעה שלו על החוויה שלנו, על בחירת המנות ועל חוות דעת על המקום היא עצומה, גם אם לא תמיד נבחין בזה. נתחיל בזה, שהבילוי בכל מסעדה מתחיל מהעיון בתפריט. על סמך מה שנראה ונקרא שם נחליט מה וכמה מנות להזמין. על סמך התפריט גם נגבש את דעתנו על האוכל והמקום. תפריט ישן, קרוע, מרופט ומלוכלך ייצור תחושה של גועל שתתבטא בחוסר חשק לאכול במסעדה. בחירת המנות תהיה מצומצמת והמנות עצמן בטוחות כמה שניתן כדי לא להסתכן בקלקול קיבה. סיכוי גבוה שלקוח זה גם לא יחזור למסעדה יותר. לתפריט יש חשיבות לא מבוטלת בעיצוב החווייה הכללית אותה מקבל הסועד. על מנת להבטיח את האווירה האולטימטיבית חשוב לדעת כיצד לבנות ולעצב את התפריט המושלם למסעדה.

הצבע והעיצוב –   כשמתחילים לבנות תפריטמומלץ להתאים את צבע ועיצוב שלו לאלו של המסעדה והלוגו שלה. זה יסייע ביצירת אווירה אחידה והמשכיות טבעית בין התפריט והחלל שבתוכו נמצא הסועד.

המלל והכתב –  הלקוח אמור להיות מסוגל להבין את התפריט ללא קושי ובלי לאמץ את העיניים. המלל צריך להיות מודפס בכתב ברור וגדול אך לא ענק. יש להקפיד על מרווחים מסודרים ולהדגיש את הדברים החשובים, כגון כותרת המנה ומרכיבים מיוחדים. התוכן של התפריט צריך להיות כתוב בשפה פשוטה, נעימה ומובנת. על המנות לכלול את פירוט המרכיבים, תוספות, מידת עשייה ועוד פרטים חשובים שיכולים לסייע בקבלת החלטה לגבי המנה הרצויה. אין צורך להעמיס מידע בדף אחד או לאלץ את הסועדים לקרוא טקסטים ארוכים מדי. במידת הצורך, אפשר להוסיף מבוא קצר על ייחודיות המסעדה או השף בתחילת התפריט. הלחמו בפיתוי להפוך את התפריט לספר המגולל את ההיסטוריה של המסעדה והשף, מפני שרוב הסועדים פשוט לא יקראו את זה. 

סדר וניקיון חשוב לשמור על ניקיון התפריט. לאף אחד לא מתחשק לקבל תפריט מרופט עם כתמים ותביעות אצבעות של סועדים אחרים. אחת הדרכים לשמור על נקיון הדפים שבתפריט היא ע"י למינציה המאפשרת ניקוי קל ופשוט. בנוסף, ניתן להפוך את הכריכה לאוגדן דמוי עור מה שיעניק לו מראה חדש ונקי שיחזיק לאורך זמן. 

תמונות אטרקטיביות – רובנו אוכלים עם "העיניים" לפני שאנו מחליטים להכניס את המנה לתוך הפה. מסיבה זו חשוב להוסיף תמונות יפות שימחישו את המנות לסועדים. מומלץ לפרסם את התמונות האמיתיות של המנות שנלקחו על ידי צלם מקצועי ולא תמונות גנריות שנקנו ברשת. לחובבי מזון ואינטרנט יש יכולת להבחין בין מנה אמיתית לבין חיקוי שנקנה ברשת. במידה והלקוח מזהה שאין מדובר בתמונה האמיתית של המנה, הוא יתחיל לתהות מדוע המסעדה בחרה שלא לשים תמונה ממשית של המנה והאם זה אומר משהו לגבי האיכות שלה והכישורים של השף. 

סגנון ועיצוב  – לכל מסעדה יש את הסגנון והעיצוב היחודיים לה. הסגנון מבטא את אופייה של המסעדה ושל האוכל המוגש בה. העיצוב גם עוזר לכוון את המקום לקהל היעד המבוקש. הדבר נכון גם לגבי התפריט. העיצוב שלו ישדר ללקוחות לאיזה קהל יעד הוא מכוון. ישנם מספר סגנונות פופולאריים הנמצאים בשימוש במסעדות: מודרני, קלאסי, שחור-לבן, צעיר, יוקרתי, אפיז, רומטני ועוד. לכל מסעדה יתאים סגנון מעט שונה בהתאם למה שברצונה להעביר לסועדים.

כתיבת תגובה