מהי כלבת?! מאת וטרינר בבאר שבע

מאמר זה ייתן לכם ערך מוסף אודות מחלת הכלבת, בתוך כך תמיד תוכלו לקבל אינפורמציה נוספת מאת וטרינר בבאר שבע.  כלבת הינה מחלה מסוכנת לבני אדם ומסכנת  חיי האדם, כאשר האחרונים באים במגע עם בעלי חיים הנגועים במחלת הכלבת.

חיות בר, חולדות, חתולים וכלבים עלולים להיות נגועים בכלבת . לפיכך, אם עולה חשד כי ישנה כלבת באזור מגוריכם, עליכם להודיע מיד לרשות המוניציפלית ולווטרינר המקומי.

כלבת הינה מחלה מסוכנת וקטלנית

כלבת הינה מחלה מסוכנת, אשר גורמת לתמותה בבני אדם בהעדר טיפול מידי. וטרינר בבאר שבע מסביר, מהם הסימפטומים למחלה ולמה היא גורמת . כלבת הינה  מחלה ויראלית ובתוך כך, פוגעת במרכזה של מערכת העצבים. בעלי חיים הנגועים בכלבת נושאים, ברוק פיהם את נגיף הכלבת  ולפיכך סכנת ההידבקות מסוכנת.

גם כאשר כלב נגוע מלקק בני אדם, הוא עלול להדביק בכלבת  ולא רק על ידי נשיכה בלבד.  עוד מדבריו של וטרינר באר שבע…. לאחר ליקוק או נשיכה מבעל חיים נגוע, הנגיף עובר  למערכת העצבים ובסופה של נדידה, מגיע  אל המוח ושם הוא מתחיל להתרבות.

סימני המחלה ראשוניים כמו: כאבי ראש חזקים, עצבנות, עייפות, חוסר שיווי משקל, חום גבוה ותחושת נימול . כאמור, הסימפטומים הללו עלולים להחריף ולהתווסף אליהם סימפטומים קשים יותר שעלולים לגרום לתמותה.


כיצד נמנעים מהידבקות ?


ראשית, מומלץ לכול אדם בין אם הוא מגדל בעל חיים ובין אם לא. לקרוא אודות המחלה באופן נרחב. כאמור, מומלץ בייחוד למגדלי כלבים ובעלי חיים אחרים, לגשת אל וטרינר בבאר שבע ולקבל הדרכה וחיסון נגד כלבת עבור בעל החיים שאתם מגדלים. מה גם שכול אדם שמגדל בעל חיים חייב לחסן אותו בחיסון נגד כלבת. בתוך כך, גם אם בעל החיים מחוסן. תמיד מומלץ להתרחק ולהרחיק אותו מחיות משוטטות, בייחוד כשמדובר בחיות הבר.

במידה וקיים חשש של הידבקות חלילה… או ננשכתם על ידי בעל חיים משוטט גם אם אין לכם חשד שהוא נגוע בכלבת, חובה לשטוף באופן מידי בסבון ומים את מקום הנשיכה ולגשת מיד אל הגורמים הרלוונטיים למתן חיסון נגד כלבת. כמו לשכת הבריאות.

החיסון ניתן באמצעות זריקות המכילות נוגדים, אשר מסייעים למערכת החיסונית להתגבר על נגיפי הכלבת. אסור בתכלית האיסור לחכות לסימנים שהוזכרו לעיל, אחרת התוצאה קטלנית והרת אסון עבור אותו אדם שנדבק.

טיפים נוספים וטרינר באר שבע >>

כתיבת תגובה