מה אנחנו יודעים על נתב"ג

שדה התעופה של ישראל

נתב"ג הוא שדה התעופה הבינלאומי היחיד בישראל. כל הטיסות הבינלאומיות שמגיעות לישראל עוברות דרך נתב"ג. חברות תעופה מכל רחבי העולם מחזיקות בנציגות בנתב"ג ומפעילות צוותים במקום לצד הצוותים הישראלים. אמצעי הבטחות של נתב"ג ידועים בכל רחבי העולם, כל נוסע שעובר במקום מחויב לעבור בדיקה ביטחונית ולאפשר לאנשי הביטחון לבדוק את חפציו. לקראת הטיסה חשוב להגיע לשדה התעופה כ-3 שעות לפני מועד הטיסה. את זמן ההמתנה להמראה אפשר יהיה לבלות במתחם חנויות פטור ממס. הנוסעים יוכלו לרכוש בחנויות סיגריות, אלכוהול, בשמים וקוסמטיקה במחירים נוחים.

בידוק בטחוני לקראת חופשה חלומית

בעקבות אירועים שהתרחשו בעבר בשדה התעופה ובעמדות של אל על בכל רחבי העולם יש להקפיד על סידורי האבטחה. נוסעים עם קוצב לב יוכלו לעבור בידוק ידני ולוותר על בידוק טרום טיסה רגיל. בכדי לחסוך בזמן המתנה בשדה אפשר יהיה להביא את המזוודות למסוף לפני מועד הטיסה. חשוב לציין כי לא בכל חברות התעופה אפשר יהיה לבצע בידוק טרום טיסה. נהלי הבידוק והעלייה למטוס משתנים בין חברות התעופה. נוסעים רבים עוברים בנתב"ג בכל יום בדרכם אל עוד חופשה חלומית בחו"ל או באילת, הבידוק הביטחוני חיוני לשמירה על בטיחותם על הקרקע ובאוויר.

רקע היסטורי על נתב"ג

ראשי התיבות נתב"ג מתייחסים לנתיבי בן גוריון, שדה התעופה של ישראל קרוי על שמו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. השדה הוקם בלוד כבר על ידי הבריטים אך מדינת ישראל היא זו שהפכה אותו לשדה תעופה מודרני ובינלאומי. הנמל שוכן במרכז הארץ ומציע גישה נוחה מכל רחבי הארץ. אל שדה התעופה אפשר יהיה להגיע באמצעות רכב פרטי, שירותי הרכבת והסעות מסודרות. נוסעים שרוכשים כרטיסי טיסה באמצעות חברת נסיעות מובילה יוכלו ליהנות גם משירותי הסעה לשדה. את פני הנוסעים בדרכם אל חופשה חלומית מקבל פסל גדול של בן גוריון.

הטרמינל החדש

בשנות האלפיים החליטה ממשלת ישראל כי הגיעה השעה לשפץ את שדה התעופה ולהעניק לכל הנוסעים שעוברים במקום שירות טוב יותר. בחודשי הקיץ ועונות השיא אפשר לראות תנועה ערה של תיירים במקום. הטרמינל החדש הפך את שדה התעופה של ישראל לנגיש יותר בעבור חברות התעופה. כמעט כל חברת נסיעות ידועה בישראל וברחבי העולם מחזיקה אנשי קשר בנתב"ג ומכירה את דרכי הגישה למקום. פרט לנוחות מציע שדה התעופה של ישראל גם מתחם קניות גדול, מתחמים מפוארים לנוסעי המחלקה הראשונה ועמדה נוחה לכל חברת נסיעות.

ישנה תגובה אחת על “מה אנחנו יודעים על נתב"ג

  1. פינגבאק: readmore.co.il

כתיבת תגובה