מה ההבדל בין 'חאפר' לנהג מונית מקצועי?

מה ההבדל בין 'חאפר' לנהג מונית מקצועי?

חשוב לדעת את ההבדל בין אלו המכונים בענף המוניות 'חאפרים' לנהגים מקצועיים בעלי מוניות ותחנות מוניות. כל נהג העובד מול תחנה, בין אם מוניות פתח תקווה או אילת, חיפה או באר שבע יהיה נהג בעל רישיון מתאים, המונית בה הוא נוהג תחזיק בכל הרישיונות הרלוונטיים ותעמוד בבדיקות תקופתיות הנדרשות על ידי משרד התחבורה (תחנות מקצועיות מאוד מקפידות על כך). כך שעבודה מול תחנה בהחלט עדיפה מבחינה זו. ישנם גם בעלי מוניות שאינם קשורים לתחנה באופן קבוע או בכלל, חשוב לזכור שאם הם בעלי רישיון ומספר 'כובע' הם בהחלט נהגים מקצועיים לכל דבר. הבעיה היא עם נהגים שאינם מורשים, לא מקפידים על הבדיקות הדרושות וחוקי התעבורה – אלו הם 'החאפרים'.

איך לזהות 'חאפר'?

סימן ברור מאוד ו'דגל אדום' המצביע על נהג מונית 'חאפר' הוא סירוב לתת קבלה לאחר נסיעה או לעבוד עם חשבוניות מס. הדבר חשוב במיוחד עבור בעלי עסקים שרוצים להשתמש בשירות באופן קבוע למשל כחלק ממערך הסעות. אך גם אם אתם אדם פרטי שנוסע לא מעט במוניות ורוצה למצוא מונית קבועה, כדאי לבקש קבלה ו/או חשבונית מס כדי לוודא שאכן מדובר בנהג שאינו עובר על החוק.

בנוסף, לרוב נהגים אלו לא יקפידו על מצב הניקון במונית שלהם, על קוד הלבוש הנדרש מנהג מונית, על שירות ואדיבות וכדומה. שימו לב – חלק גדול מעבודתו של נהג מונית הוא אחד של שירות אדיב ונעים לנוסע, נהג מקצועי לעולם ישים זאת לנגד עיניו.

עבודה מול תחנת מוניות

למרות שרוב התחנות מאוד מקפידות בכל הנודע למוניות והנהגים עדיין מומלץ לבדוק 'את השטח', במיוחד אם שוקלים לעבוד מולם באופן קבוע, חשוב מאוד לבחון את המוניות עצמן: האם הן חדישות? נקיות? נראות במצב תקין? האם התחנה מקפידה על כללי הבטיחות והתקינות של הרכבים? האם יש קצין רכב בתחנה? בנוסף, חשוב לבדוק מי הנהגים העובדים בתחנה: האם התחנה עובדת רק מול נהגים מנוסים ומורשים? האם הנהגים מתלבשים בצורה מכובדת (סנדלים למשל אסורים על פי חוק לנהג מונית)? האם הנהגים אדיבים, שירותיים, בעלי סבלנות? כל תחנת מוניות פתח תקוה ועד אילת המכבדת את עצמה ולקוחותיה תקפיד על עבודה מול מוניות תקינות, נקיות וחדישות בלבד וכמובן – נהגים מקצועיים, מנוסים ובעלי תודעת שירות גבוהה.

כתיבת תגובה