מה זה יוגה ולמה זה טוב?

הפירוש של המילה יוגה היא איחוד, וזהו מצב בו החושים מתכנסים בגוף. היוגה היא מסע פיסי , מנטלי ורוחני שנועד לרסן את הדחף האינטואיטיבי של האדם.

הרבה אנשים  בוחרים לעסוק בדברים רועשים ומסובכים על מנת לטעון אנרגיות חדשות לגופם. אנשים אלה אינם יודעים כי אם הם היו פונים לפעילות עדינה יותר כמו יוגה בקבוצת שילר ההשפעה על גופם ונפשם הייתה יעילה בהרבה יותר.

המון ספרים נכתבו על יוגה ותורתה שמראים את ההשפעות החיוביות שלה על הגוף ועל הנפש, הן מצד אנשים רוחניים והן מצד חוקרים מדעיים. על כן, לא פלא שאצל הרבה אנשים, יוגה באשדוד היא דרך חיים.

מומלץ לעשות יוגה ברחובות על קיבה ריקה ולא אחרי ארוחה כבדה. אם אוכלים ארוחה גדולה, עדיף לתרגל את היוגה שלוש שעות לאחר מכן.

יוגה היא אינה פעילות גופנית תחרותית. מה שכן, באמצעות היוגה אנו לומדים כיצד להתמודד עם עצמנו.  לדברי המורים העוסקים ביוגה "הגוף הוא המכיל והתכולה היא הנשמה..".

כלומר גופנו אינו נמצא במצב של איזון, ובעזרת היוגה אנו שואפים לתקן את האיזון הגופני שלנו, וכל זאת בעזרת תנוחות מסוימות שלומדים בשיעורי היוגה. היוגה היא פעילות שיכולה להתאים לכל אחד רק צריך למצוא את רמת הקושי הנכונה.

מי שהתחיל לעשות היוגה יוכל להבין שעד היום כל תפיסת החיים שלו בנוגע לעצמו הייתה מוטעית. יש אנשים שהיוגה אצלם היא דבר ברור מאליו והם לא מבינים כיצד הם חשבו אחרת עד שהתנסו בה. לעומתם, אנשים שאינם מתחברים לרוחניות בחיים ואצלם קיים רק "תכלס", יהיה להם קשה יותר להתחבר ליוגה ולהבין את משמעותה.

היוגה מביאה לחוסן גופני מוגבר והיא מוכרת ברפואה האלטרנטיבית. ידוע כי היוגה מאזנת את מערכת הבלוטות בגוף. מטרתה של היוגה היא להיות בזרימה עם היקום.

התמדה ביוגה מביאה את האדם לתוצאות מהירות בהרבה תחומים בחיים. הוכח כי יוגה תורמת רבות לחולי סכרת בגלל איזון שהגוף מקבל עקב האימון. קבוצות שעברו את המחקר גילו כי רמת הסוכר אצל אנשים עם רגישות לאינסולין ירדה באופן משמעותי לאחר שהתאמנו ביוגה. ידוע גם כי רוב המחלות מגיעות אל האדם עקב לחץ ומתח נפשי. עוד מחקר שנעשה בארה"ב , הוכיח כי אנשים הסובלים מיתר לחץ דם ועברו סדנאות של יוגה במשך כשלושה חודשים לחץ הדם שלהם ירד. לעיתים, אנשים  הלוקים בלחץ דם גבוה, יוכלו להפסיק לקחת תרופות להורדת לחץ הדם שלהם וזאת אם יקפידו על פעילות ביוגה.