מה זה צלוליט ולמה גם לנשים רזות יש?

צלוליט אינו קשור לשומן. מדובר בהפרעה גנטית בזרימת דם לרקמות באזור מסוים כמו למשל ירכיים. השומן לא מתפרק, הוא מצטבר ומצטבר עד שהוא נראה כמו "נפיחויות גבשושיות". מאוד לא נעים, לא נשי ולא אסתטי והוא מגיע לכל גוף, רזה או מלא, בלי שום קשר למשקל אבל עם קשר ישיר להפרעה.

צלוליט, מעבר לחיבור האוטומטי שלו לגוף חטוב ומלאות לא אסתטית, בכלל לא קשור לשומן ואנשים מלאים. הצטברות של צלוליט יכולה להיות גם בגוף רזה. אין שום קשר למשקל של האדם ולנוכחות הצלוליט משום שמדובר בתופעה שהיא הפרעה בזרימת הדם, חילוף החומרים באזור המסוים אינו עובד כפחי שצריך, ואז השומן לא מתפרק, נשאר במקום, מצטבר ומצטבר עד שבירכיים, בשוקיים, בישבן ובעוד אזורים נראות סוג של "נפיחויות גבשושיות", לא אסתטיות, במראה קצת "ג'לי", מאוד לא נשי, מאוד לא מחמיא.

 

הנוסחה פשוטה: שומן לא מתפרק- נוצר רעל- נוצר צלוליט!

הצלוליטיס נוצר מנוסחה מאוד פשוטה והגיונית. אם אין זרימת דם מספקת לאזור מסוים בגוף, הרי שלא רק השומן לא מתפרק אלא מתחיל להצטבר, אלא גם הרעלים לא מפונים מהגוף, כי זרימת הדם התקינה קשורה גם למערכת הלימפתית שהתפקיד שלה הוא ניקוי הרעלים מהגוף.

הסיבה המדעית הידועה להצטברות צלוליט היא שבעור שלנו יש רקמות חיבור שעשויות מסיבי קלוגן. והם מתחברים אל שכבת שומן. כאשר אין זרימת דם טובה, נותר השומן למטה, והעור נדחף למעלה עם כל השומן שהצטבר וזה בדיוק מה שרואים באזורים "מוכי צלוליט".

כך מצטבר השומן ומתחיל להיראות כגבשושיות. אנשים שמגלים שיש להם צלוליט נכנסים ללחץ. אי אפשר להסתיר אותו, זה בולט, וזה נעשה עוד יותר בולט במשך הזמן, ואז מתחילות השאלות מה לעשות נגד צלוליט ומהו הטיפול בצלולייט ההכי טוב.

 

כ-90% מהנשים והגברים בעולם בסיכון לצלוליט

כיוון שהסיבה להיווצרות הצלוליט לא קשורה בתזונה (וגם לא בספורט) אלא בגנטיקה, כאמור גם גברים וגם נשים עלולים לסבול מהצטברויות של צלוליט.

90% מהגברים והנשים בעולם עלולים לסבול מהתופעה המטרידה, שכן זה לא מחמיא, לא יפה, ולא אסתטי. בתקופה הזו של הגבר המטרוסקסואל ואידיאל היופי הנשי הדבר האחרון שאנשים רוצים על הגוף שלהם זה "גבעות צלוליט".

לנשים יש בדרך כלל הצטברות של צלוליט באזור הבטן, הירכיים, הישבן והשוקיים ולגברים נוצרים ,גבעות צלוליט" בעיקר בצוואר או בישבן. זה קשור למבנה רקמות החיבור ומכאן ההבדלים בין הריכוז באיברים השונים.

כתיבת תגובה