מוסיקה לאירועים זו בחירה חשובה

נבל הינו אחד מכלי הנגינה הותיקים בעולם, לפחות בצורה בה אנחנו מכירים אותם. על אף שהוא נפוץ בייחוד בקונצרטים של הפילהרמונית וכדומה, אפשר לעשות שימוש בנבל גם לאירועים נוספים, אם כי רוב האנשים לא חושבים על מגוון האפשרויות הקיימות.

מוסיקת נבל יכולה לשמש בתור מוסיקה לאירועים אישיים ומשפחתיים והיא מאפשרת להחליף, גם אם לפרק זמן קצר בלבד באירועים, את המוסיקה הרגילה שהתקליטן אחראי עליה או גם את המוסיקה שלהקה מנגנת ברעש רב. מוסיקה לאירועים לא מוכרחה להיות קצבית כל הזמן וברגעים מסוימים, בייחוד כשהמוזמנים מתחילים להגיע ולפני שהחגיגה האמתית יוצאת לדרך, כדאי מוסיקת נבל מנעימה ושקטה.

מוסיקה לאירועים שמתחילה באווירה רגועה, מתחזקת עם הזמן ובסוף נרגעת קצת היא מוסיקה נכונה. אם כן, אפשר להביא נבל לאירועים שינגנו בשלב הראשון של החתונה ויחממו את האווירה קודם שהיא מתחילה להתלהט באמת.

לפני כל אירוע או הופעה, נגני נבל מנוסים עושים "חימום" לנבל ולידיים שלהם. הם מתאמנים על הנגינה שלהם, מתקנים את הנבל במידת הצורך ועושים הכל כדי לשמור על הנבל במצבו המיטבי. על כן, ניתן להיות רגועים ובטוחים שאם מזמינים נגני נבל לאירועים חשובים, הכל יתקתק כמו שעון שוויצרי.

מלבד להביא נבל לאירועים שונים ומלבד העובדה שהוא מיועד ליצירת מוסיקה, הנבל הוא כלי מעולה שניתן להיעזר בו לשיפור הקואורדינציה והמוטוריקה של הידיים. כמו כינור וגיטרה, הניגון בנבל מתבצע באמצעות אצבעות הידיים. מי שניסה בעבר לנגן על אחד מכלי המיתר האלו מודע לכך שהמשימה לא פשוטה כלל מכיוון ש הניגון על הכלים האלו מחייב מיומנויות חדשות מאצבעות הידיים, מיומנויות שהן אינן רגילות להן.

ככל שמתנסים בניגון על הנבל כך העניין הופך לפשוט יותר וכך גם אצבעות הידיים הופכות להיות חזקות וגמישות בהרבה יותר. הניגון למעשה משמש כאימון לאצבעות הידיים ולידיים בכלל, ממש כמו שספורט מאמן את הגוף, ולמעשה הניגון על גבי הנבל מחזק את שרירי הידיים ומגדיל את מרחב התנועה של האצבעות.

מאחר שהלימוד על הכלי אורך משך זמן רב והרבה משמעת, אך בו זמנית הוא גם מהנה, הוא יכול לסייע לאנשים עם הפרעות ריכוז. בנוסף, יש אפשרות לשפר את השמיעה המוסיקלית על ידי לימוד התווים וניגון שלהם.