מחפשים טיסות בפסח? נסו את ציריך

כדי להגיע ממדינה למדינה במהירות האפשרית צריך להשתמש בתחבורה אווירית. לכל חברת תעופה יש לוח טיסות שנקבע מראש ועל פיו יוצאים מטוסים מנמלי התעופה השונים בעולם.
בין יתר היעדים באירופה הטיסה לציריך יוצאת מדי שבוע באופן סדיר וישיר מישראל. אורכה של הטיסה לציריך כ-4.5 שעות היא נוחה ומתאימה לכל גיל. זקנים מבוגרים וילדים. רוב הטסים לציריך הם אנשים מבוגרים שמבקשים מקום לנוח ולנפוש.

בעונת התיירות בחודשי הקיץ נוסעים ישראלים רבים לאירופה לטיולים, לביקור משפחתי או לטיול שורשים. גם בחודשי החורף מתקיימות טיסות לציריך ורוב הנוסעים בהן הם ספורטאי חורף שמגיעים בטיסה לציריך כדי לנצל את אתרי הסקי הרבים שיש במקום.

ישראלים רבים מנצלים את החופשות שיש בחגים היהודיים ומרבים לצאת לנופשים בתקופה זו. לדוגמא יש טיסות בפסח ליעדים בכל העולם. לחלק מתושבי ישראל יש משפחה בארצות השונות והם מבקרים אותם בחגים .

חג הפסח הוא חג משפחתי ורבים בוחרים בטיסות בפסח כדי לקיים את המצווה הזו. יש כאלה שדווקא בוחרים לצאת לחופשות בפסח וזאת על מנת לדלג על כל ההכנות הרבות והקשות לחג. הם מעדיפים לבלות את החג בטיולים במדינות השונות.

עיקר הטיסות בפסח הן לצרפת, ארצות הברית, קנדה מדינות שיש בהם הרבה משפחות יהודיות. בתקופה זו גם טסים הרבה ישראלים לטיולים במזרח הרחוק מועד שמזג האוויר מתייצב ונעשה נעים לטייל באזור.

לציריך מגיעות טיסות גם בשל היותה עיר תעשייה הממוקמת בצומת הדרכים המובילות לצרפת, גרמניה ואיטליה. אנשי עסקים רבים מגיעים בטיסה לציריך לצרכי מסחר וממשיכים ממנה לאחד היעדים הבאים בצרפת איטליה או בגרמניה.

תיירים המגיעים בטיסה לציריך יכולים ליהנות משלוש הקתדרלות שאחת מהן היא קתדרלת הנשים, בשנייה יש שעון עתיק משנת 1534 ובשלישית פרצה שריפה בשנת 1763 שהרסה את כל הקתדרלה ורק שנים לאחר מכן ממשלת שוויץ שיקמה אותה.

ציריך היא מרכז העסקים של שוויץ. רבים מבין התעשיינים המגעים בטיסה לציריך לצורך עסקים משלבים גם כמה ימי חופשה. יש כאלה שיוצאים עם כל בני המשפחה ובוחרים לרכוש חבילת נופש מאחת חברות הנסיעות בארץ.

בזמן שאב המשפחה עסוק בישיבות עסקיות יתר בני המשפחה מבלים ומבקרים באתרים בעיר ונהנים מאגם ציריך היפיפה. יש בעיר גנים ופארקים הרחוב הראשי חוצה את העיר.
תושבי ציריך מרבים לצאת לחופשות בארצות אירופה השונות. רובם נוסעים בכלי רכב פרטיים ומאחר ומדינות האיחוד האירופי אינן זקוקות בוויזה במעבר בין מדינה למדינה אפשר לעבור את הגבול עם הרכב הפרטי. אפשרות נוספת היא באמצעות תחבורה ציבורית.

קשר הרכבות באירופה חוצה מדינות. רכבת שיוצאת מציריך חוצה את גבולות המדינות הגובלות עם שוויץ וממשיכה הלאה בכל אירופה. כל אחד נוסע ברכבת ליעד הנבחר ובהתאם ללוח הזמנים והתכנית.

אפשרות נוספת היא טיסה פנים יבשתית. עולים על טיסה בציריך ונוחתים ביעד המבוקש. אפשרות זו מנוצלת בעיקר עם המרחק בין היעד המבוקש לארץ המוצא גדול ועל מנת לחסוך זמן עושים זאת בטיסה.

הקהילה היהודית משוויץ ברובה עלתה לישראל לאחר מלחמת העולם השנייה. אף כי יהודי שוויץ לא סבלו מנחת זרועם של הנאצים מאחר ושלטונות שוויץ לא נתנו להם להיכנס למדינה שלהם החליטו ראשי הקהילה על עליה לישראל וכך עשו רובם.

כיום הקהילה היהודית הגדולה ביותר בשוויץ נמצאת בציריך. יש בעיר בתי כנסת ומסעדות כשרות למהדרין כך שגם יהודים שומרי מסורת יכולים לבקר בעיר וליהנות משבת וכשרות כהלכה. יש גם משפחות יהודיות שמכינות אוכל כשר ועל פי הזמנה מראש אפשר לאכול בביתם.

כתיבת תגובה