מחפשים ללמוד על פיתוח אפליקציות? כל המידע כאן!

פיתוח אפליקציות הוא תחום רחב ממדים, מרתק ודינמי מאוד. לא מפתיע שקשה לעקוב אחרי כל החידושים האחרונים וכל ההמצאות והטכנולוגיות החדשות המשולבות בו. אם גם אתם רוצים ללמוד על התחום כדאי להתחיל מכמה שאלות בסיסיות.

אילו סוגי אפליקציות יש?

אפשר לחלק אפליקציות לפי:

  • אפליקציות NATIVE – פועלות מתוך המכשיר עצמו, דורשות הורדה של האפליקציה למובייל. אלו המורכבות ביותר, הדורשות את זמן הפיתוח הרב ביותר ומחירן הוא הגבוה ביותר. היתרון הוא רמת ביצועים גבוהה יחסית לאפליקציות מסוגים אחרים.
  • אפליקציית WEB – פועלת מתוך הדפדפן במכשיר ללא צורך בהורדה, יכולה להחליף אפליקציות פשוטות בקלות. אפליקציות אלו עשו כברת דרך מרשימה בשנים האחרונות, היום הן מתחילות להתחרות באפליקציות ה-NATIVE  באפשרויות שהן מציעות.
  • אפליקציית HYBRID – שילוב בין שני סוגי האפליקציות שהזכרנו. הטכנולוגיה מאפשרת ליצור אפליקציה המשלבת בין תכונות אפליקציות ה-NATIVE לבין אפליקציות ה-WEB.

מדוע חייבים לפתח אפליקציה נפרדת לכל פלטפורמה?

מדובר בשאלה נפוצה מאוד לה תשובה פשוטה – מכיוון שכל מכשיר פועל עם מערכת הפעלה אחרת חייבים להתאים את האפליקציה אליה. כך למשל פיתוח אפליקציות לאייפון לא יעזור למשתמשי האנדרואיד כי הם לא יוכלו להוריד את האפליקציה למכשיר, שלא לומר להפעיל אותה. מערכת ההפעלה לא מזהה אפליקציה שאינה כתובה בקוד המתאים לה. בנוסף, יש לעשות התאמות למכשירים בהם אותה מערכת הפעלה (אנדרואיד למשל פועלת על מספר רב של מכשירים שונים) בשל הצורך להתאים את האפליקציה לפיצ'רים של המכשיר (גודל ורזולוציית מסך למשל).

כמה עולה פיתוח אפליקציות?

התשובה תלויה בסוג האפליקציה ומורכבותה. ככל שהאפליקציה דורשת יותר שעות עבודה כך היא תתומחר על ידי מפתחי אפליקציות במחיר גבוה יותר. מה גורר תמחור כלפי מעלה? – גרפיקה מורכבת, מספר רב של מסכים, בסיס נתונים גדול, זמן תגובה מהיר מאוד, אינטראקציה בין משתמשים, עיצוב גרפי מורכב וכדומה. האפליקציות היקרות ביותר הן אפליקציות משחקים מורכבות שחייבות לרוץ מהר מאוד על המכשיר. מחירה של אפליקציה יכול להתחיל בכמה אלפי שקלים בודדים (עבור אפליקציות מאוד פשוטות אפילו פחות) ויכול להאמיר עד למאות אלפי שקלים.

כתיבת תגובה