מטבחים מודרניים

 

מטבחים מודרניים

החיים המודרניים מביאים עמם הרבה לחצים, טרדות וריצות אינסופיות אחר כסף, יוקרה והישגיות. מבין כל הדברים שאחריהם אנו רצים בתור אנשי החיים המודרני, ישנו מקום אחד בו אנו יכולים לנוח ולהירגע – המטבח המודרני. מגמת עיצוב מטבחים מודרניים מביאה עמה חותם ייחודי של תקופתנו הישר אל המטבח, ומשקפת את המטבח בין זמננו.

אז במה מתאפיינים המטבחים המודרניים? מטבחים מודרניים הנם מטבחים אשר מעוצבים בקווי עיצוב נקיים, הכוללים בעיקר את צבעים בהירים כמו לבן ואפור. בנוסף לכך, צבעים מטאלים גם הם נלקחים בחשבון במגמת העיצוב המודרני במטבח. כל מרכיבי המטבח, בניהם ארונות, שטחי אחסון, כסאות ושולחנות, משלימים בצבעם וגודלם את מראה העיצוב הכללי של מטבחים מודרניים. כל מי שנכנס למטבחים מודרניים קולט בעיניו באופן מיידי שלמות הרמונית של עיצוב. זהו מרכיב משמעותי במטבחים מודרניים.

מאפיין נוסף של מטבחים מודרניים הוא הבאת הקדמה אל המטבח. מטבחים מודרניים מאובזרים במכשירים אלקטרונים, מקרוגל, תנורים, כיריים תרמיות, ועוד. גם מקררים בגדלים שונים מהווים חלק בלתי נפרד ממכלול האבזור של מטבחים מודרניים. מקררים במטבחים מודרניים הם מקררים מעוצבים, בעלי דלתות נפתחות לרוחב, ותופסים נפח רב משטח המטבח.

מאפיין מעניין אשר הופך לטרנד בפני עצמו הוא אי למטבח. אי למטבח מחליף את משטח העבודה הקלאסי אשר היה מצוי במטבחים בסגנונות ישנים, כמו הסגנון הכפרי. מדובר במשטח אשר נמצא במרכז המטבח, אשר הופך למקום עבודה, שיחה, בישול ואחסון. בחלק מאיי מטבח שונים הדפנות כוללות מדפים אשר מקלים את האחסון במטבח. האי משמש גם כשולחן אוכל, או כמקום נוח לקריאת עיתון.

הרבה בתים בישראל בוחרים במטבחים המודרניים. עיצוב חדשני, נוחות שימוש ומטבח אשר משקף את קצב החיים שלנו הוא בדיוק המטבח המודרני, ולא פלא שהוא הסגנון הרווח בתקופתה שלנו.