מטבחים מעוצבים – מה לבדוק לפני שקונים?

ההנאה מהשהות במטבח של הבית תלויה אך ורק בעיצובים שלו. אם יש מטבחים מעוצבים בסגנון שאוהבים, ואם הם נוחים לשימוש ונגישים לכל דיירי הבית, אזי יש חוויה טובה, ועל כן גם יהיה כיף יותר לבשל לבד את האוכל במקום להזמין טייק-אאוט.

אם יש לכם מטבחים ישנים בבית והחלטתם שאתם הולכים לקנות מטבחים מעוצבים חדשים, אל תעשו קנייה עיוורת. הלא אתם עומדים להשקיע הרבה מאוד כסף במטבחים האלה, ולכן חשוב שתבדקו כמה דברים לפני שאתם מוציאים את כרטיס האשראי או פנקס השיקים וסוגרים עניין.

אחרי שהחלטתם איזה עיצוב וסגנון אתם רוצים, על פי הטעם האישי שלכם, הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק זה את האיכות של המטבח. מטבחים מעוצבים יכולים להיות מאוד יפים ויוקרתיים במבט ראשון, אבל הם לא תמיד כאלה. משום כך, עליכם לראות אותם באופן אישי, ולבדוק מהם החומרים שמהם הם עשויים. האם השיש איכותי? האם הנירוסטה אמתית או שמא זה רק ציפוי? האם הזכוכית שעל דלתות הארונות חזקה או עדינה מדי?

המחיר לא תמיד מעיד על איכות המטבחים, ולפעמים זה רק השם של החברה שמקפיץ את מחיר המטבחים אל על. עם זאת, המטבחים היותר יקרים הם בהחלט אלה שיש לשים עליהם עין, כי בדרך כלל, בעולם המטבחים, מה שיקר יותר הוא גם איכותי יותר. אבל שוב, אל תוותרו לעולם על בדיקת המטבחים בעצמכם, גם אם זה אומר שתלכו עד לחנות שרחוקה מכם.

ואם אתם כבר עושים את הבדיקות האלה, תבדקו אם יש אחריות. אם כן, שימו לב לכל הסעיפים שלה, לרבות מה היא כוללת ולכמה זמן היא תהיה בתוקף. פרטים אלה חשובים כדי שתדעו שיש מי שעומד מאחורי המילים שלו, משהו נהרס, יתקנו לכם את זה. קחו לכם את זה ככלל לחיים: תעודת אחריות מהווה ביטחון, למשך הזמן שבה היא בתוקף.

בנוסף לכל אלה, נסו ליצור סימולציה כשאתם בחנות בודקים את המטבחים. העמידו פנים שאתם במטבח שלכם ועשו את מה שאתם רגילים לעשות- לקחת כלים מפה ומשם, לעמוד על יד התנור וכדומה. הסימולציה הזו תעזור לכם להבין איך המטבחים "מרגישים" לכם ואם הם מתאימים למידות שלכם ולהרגלים שלכם במטבח.

זהו, עשיתם הכל, והגעתם להחלטה מושכלת. אל תשכחו להזמין בעלי מקצוע שיתקינו את המטבחים באופן הנכון. אם יצרנית המטבחים שממנה רכשתם את המטבח החדש שלכם מספקת את השירות הזה, אל תהססו להשתמש בשירות.