מערכות מיגון אזעקה ומעקב

מערכות מיגון חיוניות להגנה על רכוש, בין אם הבית, העסק או הרכב. כמו כן, המערכות האלו חיוניות לקבלת אישור פוליסה של חברות הביטוח שברוב המקרים אינן מפצות על נזקים לרכוש במקרים שהמקום אינו מוגן. ישנן דרגות שונות של מערכות מיגון ומעקב, החל במערכות בסיסיות וחיוניות כגון מערכות אזעקה המחוברות למערכות ניטור, מערכות אינטרקום שמאפשרות בקרה וסינון מבקרים לא רצויים ומערכות ושיטות מעקב כגון מצלמות נסתרות שאפשר להתקין במקומות שונים בבית או במקום העבודה או שכירת חוקר פרטי לביצוע מעקבים ממוקדים אחרי אדם או אנשים מסוימים.

מערכות מיגון ומטרתן
מערכות מיגון חיוניות הן לשמירה על הרכוש והן על החיים. מיגון הבסיסי וחיוני כולל מערכות אזעקה שמתריעות במקרים של ניסיונות פריצה ופעמים רבות מאפשרות ללכוד עבריינים ב"זמן אמתי" כאשר מערכות אינטרקום מאפשרות למנוע כניסת זרים ולהבטיח את שלום יושבי הבית.

מתי להתקין מערכות אזעקה למיגון:
מערכות אזעקה הן הגנה בסיסית וחשובה, ובמקרים מסוימים חיוניות ביותר. חשוב להתקין מערכות אזעקה:
•כאשר מתגוררים בבית פרטי או בקומות הנמוכות של הבניין.
•בדלת החיצונית ואף בדלתות הפנים של עסקים וארגונים, בהתאם לצורך, למניעת גניבות.
•מערכות אזעקה מאפשרות להגן על חסרי ישע או אנשים המתגוררים בגפם.
•התקנת מערכות אזעקה לרכבים מאפשרת למנוע את גניבתם.

מתי להתקין מערכות אינטרקום:
מערכות אינטרקום מאפשרות את הזיהוי הקולי של המבקרים. זהוי אמצעי הסינון הראשוני של מבקרים לפני פתיחת הדלת. מתי התקנת מערכות אינטרקום חשובה:
•מערכת אינטרקום בכניסה לבית פרטי מאפשרת סינון מבקרים לא מוכרים ושמירה על בני הבית השוהים בו, הן מבוגרים והן ילדים.
•בכניסה לבניין, לזיהוי קולי של מבקרים.
•לבדיקה וזיהוי של מבקרים בכניסה לעסקים וארגונים.
•מערכות אינטרקום הן אמצעי זיהוי ראשוני וחשוב לכניסה למשרדים ולמתקנים סודיים.

מערכות ואמצעי מעקב
בשונה ממערכות המיגון החיוניות ללא כל ספק, אמצעי מעקב הם נושא קונטרוברסלי, מכיוון שבמקרים מסוימים החוק אינו מכיר בעדויות המסתמכות על מעקבים שנעשו תוך פגיעה בפרטיות. למשל,  במקרים שבהם מותקנת מצלמה בבית או במשרד לצורך מעקב אחר עובדים, כאשר יש חשש סביר לפגיעה ואכן מוכחת פגיעה, ייתכן והעדות המצולמת תתקבל, אך במקרים שבהם מדובר במעקב סרק, ייתכנו תוצאות הפוכות ואף תביעה נגדית. מצב דומה יכול להתרחש גם במקרים של מעקב חוקר פרטי אחר אדם מסוים.

מתי להתקין מצלמות נסתרות:
פעולת מצלמות נסתרות דומה לפעולת מערכות אינטרקום המאפשרות זיהוי של הנכנסים. כאמור, החוק יכול להגביל את השימוש בהן. כאשר התקנת מצלמות נסתרות חיונית, רצוי להתייעץ עם הספק לגבי מקום התקנתן.

הזמנת חקירות פרטיות:
הגבלה בשל חופש הפרט קיימת גם על ביצוע מעקבים בפועל של חוקר פרטי. לכן, יש לשקול היטב את הצורך במעקב לאיסוף עדויות ולהתייעץ מראש עם חברת החקירות.

כתיבת תגובה