מערכות מידע מנוהלת בעסק

האתגר הניהולי – לפתוח חברה היא בכל מצב לא משימה פשוטה, אפילו רחוק מזה, בנוסף לכסף היא מצריכה הבנה של הסקטור העסקי אליו משתייך העסק, ידע ברזי הניהול ואיך אפשר בלי, ידע מקצועי בתחום. מעבר לזה הדבר שיותר מתסכל, הוא ללא ספק ההכרה שגם לאחר תקופה משמעותית שהעסקים בשמיים, הסיכון הכלכלי נשאר.

איך ולמה, אתם שואלים? בעקבות הסיבה הפשוטה שגם אם הקמת החברה שורדת את תלאות השנים הראשונות, אין די בכך – כי כולם מעוניינים להצליח ולשגשג הרבה יותר. אך תמיד חשוב מאוד להפנים שכמה שעסק יותר גדול, אפשרות השליטה של המנהל צונחת. אז מה הפתרון שיכול לסייע לנו לנהל טוב יותר?

מערכות מידע – אולי זה הפתרון?

לבתי עסק קטנים כדוגמת מכולת התחום הניהולי הוא בוודאות פשוט יותר מאשר לעסקים גדולים, ובחלק גדול מהמקרים לא מצריך או דורש אמצעים טכנולוגיים ייחודיים. אך חברות ועסקים גדולים שמחזורם עד 150 מיליון, בדרך כלל זקוקים גם על מנת לנהל טוב את המתרחש בארגונם וגם כדי לנסוק גבוה יותר, קצת "סיוע חיצוני".

אילו כלים קיימים

תחום טכנולוגי נהדר שתופס תאוצה משנות ה-2000, תחילה בארה"ב, הוא הנושא התחרותי של פיתוח הבינה העסקית; כל הכלים והמערכות השייכים לתחום זה נועדו לעזור למנהלים בחברה בקבלת החלטות ובהגעה לתובנות כלכליות וניהוליות בנוגע לכל מה שקורה אצלם בארגון.

שימוש באמצעים לדוגמת קבלת החלטות, מערכות אחזור מידע או טכנולוגיות נוספות, הם רק דוגמא לאפשרויות הקיימות לשימוש המנהלים של הארגון. בכל תוכנה או פתרון מחשוב שתבחרו מעולם התוכן של מערכות המידע תהנו מאפשרויות שימוש ביכולות חשובות לעסק כגון כריית מידע, עריכת מסות של מידע, הצלבה בין מידע ממקורות מקבילים ויכולות חשובות אחרות, ככה שמלאכת הניהול נהיית פשוטה יותר, וכמובן אפשר עם קצת הגיון בריא וקצת שכל לשפר תהליכים בעסק.

בהמשך לפיסקה הקודמת, יש מספר רב של אמצעים מתוחכמים לייעל ולשפר תהליכים בחברתכם, כך שמה שנשאר זה לעשות את הצעד הראשון ולהתייעץ עם מקצוענים בנושא הזה, שיכולים למפות ולאפיין בדרך האיכותית ביותר את צרכי הדרג הניהולי תוך התאמת הכלים הטכנולוגיים האיכותיים ביותר.

בכל שאלה קטנה כגדולה אתם יותר ממוזמנים לחזור ולבקר בבלוג שלי.

כתיבת תגובה