מערכות סולאריות ביתיות- לחסוך חשמל מהבית

מערכות סולאריות הן הדרך המתקדמת החדשה והחכמה ביותר הקיימת כיום בשוק כדי לחסוך בחשמל תוך ניצול מקסימאלי של אנרגיית השמש. בדומה לפעולת דוד שמש , כך גם מערכות סולאריות קולטות את אנרגיית השמש, היא האנרגיה הסולארית, באמצעות קולטי שמש  ומפיקות מאור השמש חשמל.

מערכות סולאריות – ממתי?

בתקופה זו, לפני שנתיים, בשנת 2008 משרד התשתיות ורשות החשמל הכריזו על תכנית ארצית לתמיכה וסבסוד של אנשים פרטיים שמייצרים חשמל מתאים סולאריים. במסגרת תוכנית זו ניתנים תמריצים לאנשים המתקינים מערכות סולאריות על גג ביתם ומוכרים את החשמל לחברת החשמל בתעריף אשר הוא גבוה מהמחיר המשולם לחברת החשמל בשימוש רגיל. ההסכם להתקנת מערכות סולאריות אשר נחתם מול חברת חשמל תקף לעשרים שנה.

עוד דרך לחסוך באנרגיה סולארית

בדומה לפעולת מערכות סולאריות המנצלות ביעילות את אנרגיית השמש, כך גם דוד שמש עושה שימוש יעיל ומועיל באנרגיית השמש. דוד שמש, כפי שצוין, קולט את אנרגיית השמש ומתרגם אותה לחום. החום הנשמר בתוך דוד שמש גורם לכך שהמים בהם נשתמש לאחר שהפעלנו את דוד השמש יהיו חמים ונעימים לשימוש.

היתרון בחימום מים באמצעות דוד שמש הוא החיסכון העצום בחשמל. בעוד שבאמצעות השימוש בדוד חשמל מתבזבזת כמות רבה יותר של אנרגיה וכפועל יוצא – גם מתבזבזים סכומי כסף גבוהים יותר על חשבונות חשמל , דוד שמש הוא האופציה החסכונית יותר.

דוד שמש מנצל את האנרגיה הטבעית ללא ניצול משאבי טבע יקרים והריסתם.

דוד שמש – שימוש נכון באנרגיה

דוד שמש אינו המצאה חדשה. מפתיע לגלות כי כבר בשנת 1777 נעשה שימוש מקדים בקופסה שהייתה למעשה מתקן הקולט אנרגיה סולארית. מתקן דוד שמש המוכר לנו כיום הוא פרי פיתוח ישראלי והמצאה ישראלית. אין זה מפתיע כי דוד שמש היא המצאה שמקורה בישראל וזאת בשל ימי השמש הרבים הפוקדים אותנו.

מאז ועד היום מרבית הבתים בישראל עושים שימוש בדוד שמש. יש אחוז יחסית קטן שעושים שימוש בדוד חשמל על פני דוד שמש.

כתיבת תגובה