מערכת סולארית או דוד שמש – כיצד אפשר להפיק אנרגיה באמצעות השמש

ארץ ישראל מוכרת במזג האוויר החם שבה, בדי הרבה ימים במהלך רב השנה. בגלל סיבה זאת, התקנתו של דוד שמש היא מעשה מבוקש כדי להשתמש בחום החם שנמצא בארץ למטרה של מקלחת חמה והגונה רוב ימי השנה. ניתן למצוא מגוון סוגים של דודי שמש ולפני שאתם קונים בשבילכם דוד שמש רצוי לבדוק מס' עניינים חשובים שיכולים למנוע בעיות בעתיד הקרוב.

דוד שמש הינו לאמיתו של דבר סוג כלשהו של מערכת שממוקמת תחת קטגוריית אב גדולה של מה שמכונה מערכות סולאריות. מערכות אלו למעשה מערכות מתוחכמות שמתבססות בעיקר על העוצמה הטבעית של קרני השמש על מנת לייצר סוג של אנרגיה. דוד שמש הינה מבין הדוגמאות היותר מוכרות של מערכות סולאריות, אם כי יש מערכות סולאריות שונות שמיועדות לדרישות וצרכים מסוימים וספציפיים.

עכשיו בארצנו אפשרי למצוא דודי שמש שונים על כל גג כמעט. כיצד בדיוק עובד דוד שמש? מדובר למעשה בעקרון די בסיסי. הדוד שמש קולט את קרני השמש וזאת בעזרת קולטי שמש שהם למעשה מעין לוחות או פאנלים די גדולים שכל מטרתם ללקט את האנרגיה שמפיקה השמש ולאחר מכן להפיק מאנרגיה זו חום. החום הזה בעצם מיועד כדי לוודא שלנו יהיו מים מספיק חמים בביתנו בזמן שנרצה להתקלח. המטרה של הדוד שמש הינה בין השאר חסכון בעל משמעות בחשמל, שהרי לולא קיומו היה עלינו לדאוג לחימום המים בדירה בעוד אמצעים אשר צורכים הרבה יותר חשמל או לחילופין גז.

אם כן מערכות סולאריות אינן מיועדות כפי שאפשר להבין בלעדית לדוד שמש, אלא למטרות שונות ועשירות אחרות. שימוש נוסף במערכות סולאריות לצורך העניין, הינה לעשיית חשמל. בדומה לפאנלים של הדוד שמש, במערכות סולאריות ליצירת חשמל יש כאלה לוחות שכל מטרתם להפוך את האנרגיה לזרם חשמלי רגיל שיכול לשמש אותנו בהפעלת מכשירי אלקטרוניקה בדירה. המשמעות הינה שבאמצעותן קרניה של השמש כולנו עשויים להפיק חשמל בביתנו בלי לבזבז מזומנים.

בטרם רכישה של דוד שמש או לחילופין סוג שונה של מערכות סולאריות, מאד מתאים לבדוק מספר אלמנטים שונים שמתייחסים למערכות אלו. בין היתר צריך לוודא האם החברה שמוכרת את דודי השמש בפועל מאובזרת באישורים ותווי התקן הנדרשים למכירה והן התקנה של המכשירים הללו. יתר על כן מומלץ בחום להכיר דברים שונים מעט טכניים כמו גודל וקיבולת הדוד בכדי להבטיח שהוא יספיק לדרישותיכם. משפחות גדולות לצורך ההמחשה, צריכות ברב המקרים אספקה גדולה הרבה יותר של נוזלים חמים ולכן גם גודל דוד השמש כדאי שיהיה גדול יותר. כמו למשל נכון כמו לדוגמא תמיד ראוי לערוך השוואה של מחירי שוק ולקנות בצורה נבונה.

כתיבת תגובה